ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החוק להארכת שעון הקיץ אושר בכנסת • המפלגות החרדיות התפלגו

החוק להארכת שעון הקיץ בשלושה שבועות נוספים - עבר ברוב גדול בכנסת • ש"ס העניקה חופש הצבעה לחבריה • יהדות התורה התנגדה לחוק פה אחד: "מבטא את רדיפת שומרי המצוות" • אלי ישי: "מתעלמים מצרכי האדם העובד" • יוזם החוק שר הפנים גדעון סער: "יותר אור - יותר שמחה"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הארכת שעון הקיץ, כך שיימשך כבר השנה עד סוף חודש אוקטובר.

שעון הקיץ יופעל עד ליום ראשון האחרון בחודש אוקטובר, בשעה 2:00 בבוקר.

בעד החוק, המאריך בשלושה שבועות את שעון הקיץ הנוכחי, הצביעו 73 חברי כנסת, ו-17 ח"כים, רובם ממהמפלגות החרדיות התנגדו והביעו דברי מחאה נגד החוק. "מדובר בהתעלמות מצורכי ציבור גדול מתפללים". אמרו.

עם זאת, בש"ס העניקו חופש הצבעה לחברים ולא חייבו הבעת התנגדות לחוק. לעומת זאת, ביהדות התורה התאחדו סביב ההתנגדות לחוק שלדעתם משקף את רדיפת שדומרי התורה והמצוות של הממשלה הנוכחית.

אלי ישי מש"ס הסביר את ההתנגדות לחוק מסיבות אחרות: "מדובר בהתעלמות מצרכי האדם העובד. אנחנו לא מתנגדים לכוונה להאריך את שעון הקיץ משיקולים דתיים. מה שצריך לעמוד לנגד עינינו זה האדם העובד ולא שיקול דתי או לא דתי".

לא היו נמנעים בהצבעה.

ח"כ רגב (ליכוד), יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, נשאה דברים וביקשה לפנות לחברי הכנסת החרדים: "אתם יודעים שזה חוק טוב", אמרה. "כולנו יהודים מסורתיים ומתפללים. זה טוב לכל עם ישראל. אם יש אנשים שלא מסוגלים להגיע לעבודה בגלל התפילה, נביא את זה שוב לדיון".

שר הפנים גדעון סער, שהגיש את הצעת החוק, בירך על קבלת החוק ואמר: "מליאת הכנסת הצביעה היום ברוב גדול בעד האינטרס של אזרחי מדינת ישראל. שעון הקיץ החדש הוא בשורה שאזרחי ישראל חיכו לה שנים רבות. היום עם ישראל יכול לחייך כי יותר אור זה יותר שמחה. כמו שאמר שלמה המלך בספר קהלת: "ומתוק האור וטוב לעיניים לראות את השמש".

"לשעון הקיץ החדש יש השפעה ישירה על אורח החיים של כל אדם במדינת ישראל ויש בו יתרונות רבים" אין סיבה שהחשיכה תרד כל כך מוקדם בחודש אוקטובר, בוודאי עם מזג אוויר המצוין הקיים בחודש אוקטובר בישראל".

בחודש שעבר החליט השר סער למנות ועדה לבחינה מחודשת של ההסדרים בסוגיית שעון הקיץ, זאת לאחר שקודמו בתפקיד, ח"כ אלי ישי מש"ס, קיבל בשנה שעברה את המלצות ועדת קהת. כמה ימים לאחר מכן, אישרה הכנסת את הצעת החוק לפיה בכל שנה, בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 2:00, עד יום ראשון הראשון שלאחר 1 באוקטובר בשעה 2:00, יחול שעון הקיץ, שיימשך 193 ימים בממוצע, לעומת 182 ימים בממוצע בעבר. עם זאת, החוק החדש יאריך את האור בתקופה נוספת מעבר להמלצה של ועדת קהת.

"לסוגיה של שעון הקיץ יש השלכה ישירה על אורח החיים ואיכות החיים של כל אדם במדינת ישראל", אמר שר הפנים גדעון סער לאחר שהודיע כי יפעל להאריכו. "לשעת אור נוספת עבור אזרחי ישראל יש השפעה חיובית על כל אחד מתחומי החיים המרכזיים: הפנאי, הבריאות, הבטיחות בדרכים, החיסכון באנרגיה, הכלכלה והמסחר".

שעון קיץ כנסת חורף ח''כים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד