י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
200 אלף כלי רכב ביום

נתיב תחבורה רביעי צפוי להיסלל בכביש 6

בסיור שערכה שרת התחבורה מרב מיכאלי בכביש 6, הודיעה השרה כי תעלה לאישור הממשלה סלילת נתיב נוסף בכביש 6 לתחבורה ציבורית ושיתופית

נתיב תחבורה רביעי צפוי להיסלל בכביש 6
כביש 6 צילום: Gili Yaari/Flash90

נותנים עדיפות לתחבורה הציבורית, גם בכביש 6: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הודיעה היום (שלישי) במהלך סיור בכביש 6 כי בקרוב, תעלה לאישור הממשלה תכנית לסלילת נתיב נוסף בכביש 6, ממחלף קסם ועד עין תות, לשני הכיוונים. 

הנתיב החדש ישמש לנסיעה של תחבורה ציבורית ושיתופית ויקצר את זמני הנסיעה של הנוסעים באוטובוס או רכב רב תפוסה (מעל 3 נוסעים). העדפה זו תיתן יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש 6 ותסייע בהתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים בכביש.

ההתקשרות להקמת הנתיב החדש תנוהל בוועדת מכרזים משותפת למשרד האוצר ומשרד התחבורה שבראשה עומד סגן החשב הכללי במשרד האוצר, באמצעות חברת "חוצה ישראל", והוא צפוי להיפתח בשנת 2027. 

מאז שנת 2017 הולכים וגוברים עומסי התנועה בקטעים המרכזיים של כביש 6, בעיקר בשעות הגודש, והצפי שהמצב רק יחמיר בשנים הקרובות ויפגע ביעילות הכביש וייעודו כציר מרכזי, המחבר בין צפון הארץ לדרומה. נוכח הצורך הדחוף בהרחבת הכביש, יעלו בקרוב לאישור הממשלה תוספת של נתיב נסיעה בין מחלף קסם לעין תות, שיעניק העדפה לתחבורה ציבורית ושיתופית. 

נתיב זה יקבע ככביש אגרה וישמש כנתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, ונתיב שלישי בין מחלף עירון למחלף עין תות. במסגרת ההחלטה, מוצע להקים גם מחלף נוסף - מחלף בית נחמיה, שיאפשר להתמודד עם עומסי התנועה בין מחלף נחשונים למחלף בן שמן. 

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך אמר: "בקטע הכביש בין מחלף קסם לעין תות עוברים למעלה מ-200 אלף כלי רכב ביום. הנתיב הנוסף יאפשר לשפר את רמת השירות של כביש 6, ולהקטין את עומסי התנועה בשעות השיא". 

 

כביש 6 תחבורה ציבורית תחבורה שיתופית אישור בממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד