כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיבורים כמו חול

ברשת מגיבים לכרמל שאמה: "חולה לייקים, הכל מצוץ מהאצבע"

הזמן שחלף מאז פרסם ראש עיריית רמת גן ידיעת 'פייק ניוז' על מציאת מיליונים בארגז חול הפך את כרמל שאמה למושא לעג ברשתות החברתיות "חולה לייקים ותשומת לב" כינו אותו, אלא שכעת מתברר כי גם תעלול היח"צ עליו עבד אינו נכון, במשטרה לא שמעו על ניסיון שוחד וראש העיר לא הוריד את מחיר החול כמו שרצה שנחשוב 

ברשת מגיבים לכרמל שאמה: "חולה לייקים, הכל מצוץ מהאצבע"
כרמל שאמה הכהן בלשכתו צילום: באדיבות המצלם

יומיים חלפו מאז דיווחנו על תעלול היח"צ של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן שהצליח להפיל עיתונאים רבים בפח כשדיווח בדף הפייסבוק שלו שעובדי העירייה מצאו מיליוני שקלים בחול בגן ילדים. דוברות העירייה אישרה את הפרסום לעיתונאים שביררו, אך בהמשך התברר שמדובר למעשה בתעלול יחצ"ני והסיפור, כך לפי ראש העירייה, ניסיון של ספק החול של העירייה לשחד עובד. אלא שכעת מתברר כי העירייה כלל לא פנתה למשטרה בעניין, ועד כה לא נמסרו לה פרטים כלשהם על ניסיון השוחד לכאורה.

יתרה מכך, מנתונים שפורסמו באתר וואלה! עולה כי בכניסתו של שאמה הכהן  לתפקיד המחיר לא היה רחוק מזה שאחרי ההורדה, ובמהלך כהונתו רק הלך ותפח, על אף אומדני תקציב שנתיים נמוכים. לפי הנתונים, ב-2017, אז ראש העיר היה ישראל זינגר, עלות החלפת החול הייתה 450 אלף שקלים. ב-2018, השנה בה נבחר שאמה הכהן לתפקיד, המחיר היה 550 אלף, ומאז רק טיפס: ב-2019 היה 575 אלף, ב-2020 678 אלף וב-2021 היה 739 אלף שקלים. לעומת זאת, אומדני התקציב להחלפת החול ב-2018 וב-2019 היו 400 אלף שקלים בכל שנה.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "העובד מעדיף לא להיות המתלונן, אך ראש העיר ביקש מהיועץ המשפטי של העירייה להגיש תלונה בעניין. התהליך יושלם בימים הקרובים והתלונה תוגש".

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן סיפר לתושבים בתחילת השבוע דרך עמוד הפייסבוק שלו כי מיליוני שקלים נמצאו מוטמנים בארגז חול בגן ילדים בעיר. שאמה הבטיח שהוא יחשוף עוד פרטים ממש בקרוב. אחרי כמה שעות התברר שראש העיר הכין את הקרקע לפרסום יחצ"ני לטובת אגף החינוך בעירו שהקצה מיליוני שקלים לטובת פיתוח.

בפוסט בפייסבוק כתב ראש העיר: "עובד אגף החינוך מצא מיליוני ש"ח שהוסתרו בחול באמצע תהליך ניקוי והחלפת החול בארגזי החול בגני הילדים. ברגע שהיועץ המשפטי יאשר לנו לפרסם את הפרטים לרבות הגן המדובר, הסכום המדויק, סוג השטרות ועוד פרטים מוכמנים נשתף אתכם". כך כתב ראש העיר.

מאוחר יותר גילה ראש העיר כי הצליח להערים על כולם, בפוסט שהעלה מאוחר יותר כתב שאמה הכהן: "במסגרת ניקוי האורוות שאנחנו מבצעים, אנחנו מרעננים הרבה התקשרויות - שחלקן היו ללא מכרז בכלל, וחלקן ללא מכרז עם תחרות אמיתית. הוחלט לבצע תימחור אמיתי בין ספקי החול השונים, אך רגע לפני המכרז נכנס הספק הקיים לחדר של אבשלום, מנהל הבינוי, ובידו 20,000 שקל במזומן במטרה לשחד אותו ולבלום את התחרות". בהמשך טען ראש העיר שהמכרז הושלם וכבר נבחר ספק זול בהרבה. משמעות הדבר היא שהאירוע התקיים לפני זמן מה, עוד לפני השלמת המכרז. אלא שאמה הכהן, כאמור, טרח לעדכן במה שהתרחש את עוקביו בפייסבוק ולא את המשטרה, למרות חומרת הדברים, וכאמור שאמה לא חסך כלל כסף לעירייה, אלא שבמשך שנתיים של כהונה הוא התפיח את הסכום לכמעט כפול ואז "דאג להוריד את המחיר".

כפי שדווח בוואלה!, תושבים הגיבו בזעם לפוסט של שאמה הכהן. “שמע, אתה מביך”, כתב אחד מהם. “מקווה שתשכיל להפנים שאתה לא איש יח”צ אלא ראש עיר שנועד לשרת את התושבים שלו”. שאמה הכהן ענה לו: “תודה”.

בקבוצת ווטסאפ עירונית כתבה תושבת: “האיש חולה, ממש לא מתאים לרמת גן. איפה היועצים שלו? נרדמו בשמירה?”. תושב אחר כתב: “לא מצאו במקרה גם את המוח שלו בארגז החול?”, ותושב נוסף הגיב: “עכשיו אנשים יבינו שאי אפשר להאמין לשום פוסט שלו”.

אביהוא בן משה, עו”ד חבר מועצת עיריית רמת גן ויו”ר הוועדה לביקורת העירייה הגיב גם הוא לפוסטים של ראש העיר. “מי שחושב שסיפורי מעשיות מהסוג שפרסם אחר הצהריים כרמל שאמה הכהן על אוצר מסתורי של מיליוני שקלים שהתגלה בארגז חול בגן ילדים בעיר, הוא מעשה לגיטימי, לא מבין שהוא פוגע בראש ובראשונה בעצמו ובאמון שהציבור נותן בו”.

“מעתה ובאופן ודאי, ייקחו תושבים רבים כל ידיעה שכרמל שאמה יפרסם, בערבון מוגבל, כי אולי האיש פשוט עובד עליהם בעיניים. ככה לא מתנהג מנהיג ככה מתנהג ליצן מהליגה הכי נמוכה שיש” חתם בן משה.

חיה מנע, חברת מועצה ברמת גן, תקפה גם היא את ראש העיר. “היום נחשפנו לעוד תעלול יחצני של כרמל שאמה, שבמקום לנהל ולקדם את העיר ולשרת את תושביה עסוק כל היום כל יום ביח”צ, תעמולת בחירות, בזבוז כספי ציבור על ‘לחם ושעשועים’, ותעלולים יחצניים פרסומיים לקידומו האישי”, אמרה.

“רמת גן הובילה בעבר בתחומים רבים, וביניהם בחינוך, ולצערי כיום מובילה בעיקר ביח”צ ופרסומים שליליים על כרמל שאמה והתנהגותו, שאינה הולמת נבחר ציבור. באופן אישי לא האמנתי שמצא כסף בארגז החול גם לפני שפרסם את ההבהרה, מאחר ואיני מאמינה למילה שיוצאת מפיו” זעמה חיה מנע.

“התפטרתי מהקואליציה שלו לאחר שגיליתי את פרצופו האמיתי, זה שהציבור ברמת גן מתחיל לגלות כעת – אדם שלא עומד בהתחייבויותיו לציבור ולשותפיו לדרך, עסוק כולו בתעמולה ויח”צ אישיים ומגייס לשם כך עובדי עירייה”, המשיכה מנע.

“מתבטא כלפי מבקריו בבריונות וזלזול ובמקום לקדם את רמת גן לוקח אותה לאחור. במקרה זה, במקום לטפל במקרה עליו כתב מול גורמי החוק כפי שמצופה מראש עירייה, פרסם פוסט שכל מטרתו האדרת שמו והכפשת קודמיו בתפקיד, תוך זלזול בתושבות ותושבי העיר ובתקשורת שפרסמה את הדברים מתוך אמונה שמדובר באמת. איך אפשר להאמין לאדם כזה? אני לא מאמינה” סיכמה מנע.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד