כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מות עיתונאית אל-ג'זירה

בנט גיבה את צה"ל - נתניהו תקף: לא מסוגל להגן על אזרחינו

"אנחנו דורשים שהפלסטינים לא ינקטו בצעדים שיזהמו את החקירה" אמר הבוקר נפתלי בנט על דוכן הכנסת כשהוא מתייחס למות העיתונאית בחילופי האש בג'נין בין כוח צה"ל למחבלים ערבים. יו"ר האופוזיציה תקף: "אני מוחה נגד ההתבטאויות שנשמעו מבית נגד חיילינו, מצד חברי הקואליציה של בנט, הממשלה לא מסוגלת להגן על אזרחינו ולשמור על חיילינו"

בנט גיבה את צה"ל - נתניהו תקף: לא מסוגל להגן על אזרחינו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת שחזרה מפגרה הייתה אמורה להתנהל הבוקר בסימן פירוק הממשלה כשמועצת השורא אמורה הייתה להכריע האם על רע"מ לפרוש מהקואליציה אלא שחילופי אש בין כוח צה"ל לפורעים פלסטיניים שגרמו למותה של עיתונאים ערבייה גרמו לשינוי סדר היום ומליאת הכנסת והמערכת הפוליטית עסוקים בחילופי האשמות.

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם במליאת הכנסת והתייחס למותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנהרגה בחילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין ואמר כי "על פי הנתונים הראשונים יש סיכוי לא מבוטל שהפלסטינים אחראים לירי. בלי חקירת אמת לא נוכל להגיע לאמת. הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה. אנחנו דורשים שהפלסטינים לא ינקטו בצעדים שיזהמו את החקירה". 

מנגד, עלה לדוכן ראש הממשלה לעבר בנימין נתניהו, גיבה את צה"ל ותקף את בנט: "אני מבקש לתת גיבוי מלא ללוחמי צה״ל ומפקדיו, גם במאבק נגד הטרור וגם נגד התעמולה השקרית של הפלסטינים. אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו ולא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אני מוחה בתוקף נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעו מבית נגד חיילינו, מצד חברי הקואליציה של בנט. "תתביישו לכם". ההכפשות השקריות של נגד חיילינו, הכפשות שנשמעות מתוך הקואליציה, מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור. ממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא מסוגלת להגן על אזרחינו ולשמור על חיילינו.

כפי שדיווחנו, הבוקר (רביעי) התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים פלסטינים באזור מחנה הפליטים ג'נין. כוחות גדולים נכנסו לעיר במטרה לבצע מעצרים, במסגרת המבצע למיגור גל הטרור והפגיעה בתשתיות באזור צפון השומרון, במהלך כניסת הכוחות נפגעה מירי כתבת רשת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה באורח אנוש, ומותה נקבע זמן לאחר מכן בבית החולים המקומי. לטענת הפלסטינים העיתונאית נהרגה מירי לוחמי צה"ל, אולם בצבא הודיעו כי פתחו בחקירה. נבדקת האפשרות כי היא נורתה בשוגג ע"י מחבלים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

דבריו המלאים של ראש הממשלה נפתלי בנט

"בפתח דבריי אני מבקש להתייחס לאירועי ג'נין,  בשעות הלילה יצאו כוחות צה"ל לפעולה נרחבת בצפון השומרון כחלק מהמאמץ של מדינת ישראל לבלום את גל הטרור הרצחני, במהלך הפעולה ירו חמושים פלסטינים אש לא מדויקת, לא מבוקרת ולא מובחנת. כוחותינו, כוחות צה"ל, השיבו לעבר מקורות האש, והם ירו בצורה מדויקת ככל הניתן, מובחנת ואחראית.

בחילופי האש נפגעה ונהרגה באופן מצער עיתונאית אל ג'אזירה – הגברת שירין אבו עאקלה, ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל, ויו"ר הרשות הטיח בישראל האשמות לא מבוססות, עוד בטרם חקירה, על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים, אך על מנת להגיע לאמת – אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת. בלי חקירת אמת לא נגיע לאמת.

ישראל קראה לפלסטינים לבצע ניתוח פתולוגי משותף בהסתמך על כל התיעוד ועל כל הממצאים הקיימים, כדי להגיע לחקר האמת. הפלסטינים כאמור מסרבים, ואני מצפה מהם לשתף פעולה ובמיוחד להימנע מפעולות שעלולות לזהם את החקירה.
בנט קרא לראות את האירוע בג'נין בהקשר רחב: מזה כחודשיים אזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור רצחנית. המחבלים הפלסטינים יוצאים פעם אחר פעם לרצוח ישראלים בכוונת תחילה, המבצע בג'נין הלילה הוא חלק מסדרת פעולות יזומות שנועדו לקטוע את גל הטרור ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל, אנחנו נחושים להמשיך עד להשגת המטרה ואנחנו מחזיקי את חיילי צה"ל, את אנשי השב"כ ואת השוטרים שמסכנים את חייהם לילה לילה, יום יום, כדי לשמור על חיינו", דברי בנט.

חילופי אש ג'נין תקרית ירי נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד