כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סיבים אופטיים בבית פרטי

כיצד ניתן להצטרף לתשתית סיבים אופטיים ומה זה בכלל אומר? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים במאמר הבא

סיבים אופטיים בבית פרטי
סיבים אופטים צילום: FREEPIK

מכירים את המצב בו אתם מתקלחים במהלך שעות הערב אבל בקושי זורמים מים לאור העובדה כי שאר דיירי הבניין מתקלחים? ככה בדיוק - רק בגלישה באינטרנט. מהיום, לא תהיו חייבים לחלוק את האינטרנט הביתי שלכם יחד עם השכן מבניין המגורים המשותף בו אתם מתגוררים שכן, תשתית הסיבים האופטיים שתפסה שם ברחבי העולם כולו מגיעה גם לבית הפרטי שלכם. תשתית של סיבים אופטיים תעניק לכם את האפשרות לגלוש ברחבי האינטרנט במהירות האידיאלית שתתן לכם חווית גלישה חלקה ומהנה הרבה יותר. כיצד ניתן להצטרף לתשתית סיבים אופטיים ומה זה בכלל אומר? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים במאמר הבא.

מהם סיבים אופטיים?

 סיבים אופטיים הם למעשה טכנולוגיה חדשנית המעניקה את האפשרות להעביר אור מקצה אחד לקצה אחר.  הסיב האופטי השקוף עשוי מזכוכית אשר מופה בפלסטיק המיועד למטרות הגנה, והוא דק במיוחד - אפילו דק יותר משערה של אדם. למרות גודלו הזעיר של הסיב, הוא מאפשר העברה אדירה של רוחבי פס וכמו גם, מידע בנפח עצום וכל זה במהירות גבוהה במיוחד לאורך מרחקים ארוכים. חשוב לציין כי זוג סיבים אחד יכול להעביר כמויות אדירות של נתונים וכן, מדובר אחת מטכנולוגיות התקשורת המתקדמות ביותר ברחבי העולם, אם לא המתקדמת ביותר.

ההבדל בין אינטרנט "רגיל" לאינטרנט על גבי סיב אופטי

יחד עם התפתחות העידן הטכנולוגי והאינטרנט בפרט, השימוש בו הפך ככלי המיועד לעשות מגוון רחב של שימושים שונים כמו העברה של סרטים, מסמכים וכיוצא בכך. אם כן, יחד עם חלוף השנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים למעשה לא ניתן להסתפק בתשתית האינטרנט הסטנדרטית אותה כולנו כבר מכירים וכן, ישנו הצורך האמצעי תקשורת רציניים ואיכותיים יותר על מנת להבטיח כי נהנה מגלישה אמינה ומהירה יותר. יש לציין כי במיוחד אחרי תקופת הקורונה בה התרגלנו לעבור מהעבודה הפיזית שלנו לעבודה מקוונת, נראה כי הצורך באינטרנט מהיר הפך להכרחי הרבה יותר מפעם, במיוחד לאור העובדה כי לא כולם יכולים להרשות לעצמם לחוות תקלות באמצע פגישה המתבצעת באופן מקוון או לחילופין לאפשר לישיבה חשובה לקרוס. תשתית הסיבים האופטיים היא למעשה זו שנועדה לתת מענה לבעיה מסוג זה, במטרה לשנות את חווית האינטרנט בקרב הגולשים באופן משמעותי.

כיום, תשתית האינטרנט הפופולארית והמובילה ביותר במדינת ישראל מבוססת על טכנולוגיה חדשנית אשר מעבירה נתונים על גבי סיבים העשויים מנחושת. סיבי הנחושת למעשה מושפעים מפרמטרים רבים, פרמטרים כמו מידת העומס המופעלת על גבי הרשת, המרחק בין הדירה לאור התקשורת ומיקום התשתית. בעת בה תערכו שימוש במספר מכשירים רב יותר, כך למעשה תפחת איכות הגלישה באופן משמעותי אל מול המהירות האופציונאלית שניתן לקבל.

כיצד ניתן להתחבר לתשתית סיבים אופטיים

תחילה, עליכם לוודא כי הבניין שלכם אכן מחובר לתשתית שכן, הפריסה של תשתית הסיבים נמצאת בימים אלו בשיא ויש לציין כי יותר ויותר ערים ושכונות נהנות מהתשתית החדשה. במהלך השנים האחרונות עמל משרד התקשורת על פרויקטים כאלו ואחרים שמטרתם ליצור מפה אחודה וידידותית לצרכן כך שלמעשה תוכלו לדעת בקלות האם האזור בו אתם מתגוררים הצטרף כבר לשירות. עד לרגע כי המפה תושלם לסופה - תוכלו לבדוק ברחבי האתרים השונים של החברות השונות המציאות חבילות אינטרנט על גבי סיבים אופטיים. בין הערים השונות שכבר התחברו לשירות תוכלו למצוא את אור יהודה, תל אביב, הרצליה, ראשון לציון, פתח תקווה, רמת השרון וכן עוד ערים רבות.

סיבים אופטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד