ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תכלית הבית לתורה

97% הצלחה: הנתונים המפתיעים שפורסמו על הסמינר החרדי

במבחן התוצאה: % 97 מהבנות בסמינר תכלית מסיימות בהצלחה את לימודי התואר ויוצאות לשוק התעסוקה כאשר באמתחתן תואר ראשון שמסייע להן להשתלב בעמדות מפתח בשוק העבודה • ההרשמה ליום הפתוח בעיצומה

97% הצלחה: הנתונים המפתיעים שפורסמו על הסמינר החרדי
סמינר תכלית צילום: מתוך אתר החברה

אם פעם ללכת ללמוד באקדמיה היה משפט שלא אומרים בקול, היום, בוגרת מוסד לימוד חרדי שמעוניינת בתואר יוקרתי ושהחליטה שהיא רוצה לצאת לאקדמיה –תמצא את מבוקשה בסמינר תכלית. היא תקבל את כל התנאים, הגשמיים והרוחניים כאחד לצלוח את תקופת הלמידה ולאחר מכן בעבודה.  

נשמע מופרך? בסמינר תכלית מבית מכללת עזריאלי להנדסה ירושלים  ישנה תכנית ייחודית לבנות חרדיות. מצד אחד לימודי הנדסת תוכנה והנדסת תעשייה וניהול ברמה הגבוהה ביותר, ומצד שני שיעורי תורה וליווי רוחני בלתי מתפשר. המקום המושלם לחרדית שרוצה עבודה מכובדת תוך שהיא מכבדת את עצמה.

השמיים הם הגבול

מכללת עזריאלי להנדסה ירושלים הקימה את השלוחה החרדית לפני יותר מעשר שנים במטרה לאפשר לכל בוגרת מוסד חרדי שרוצה ללמוד מקצוע יוקרתי ולהשיג צמיחה אישית לצד ביטחון תעסוקתי ומתגמל לאורך שנים, תוך אפשור תורה וגדולה ושמירה על ערכיה, להגשים זאת.  בכדי להתקבל למקום יש לעבור מספר מבחנים ברמה הנדרשת. תקופת הלימודים הינם ארבע שנות לימוד הנדסה ועוד חצי שנה של מכינה. מתוכם שנתיים ראשונות של לימודים מלאים והחל מהשנה השלישית קיימת האפשרות ליציאה לעבודה תוך שילוב עם הלימודים, למעוניינות. סדר גודל ההכנסה החודשית ההתחלתית לאחר קבלת התואר על פי נתונים סטטיסטיים עומד על כ- 17 אלף שקל ומשם, השמיים הם הגבול. הביקוש בשוק למסיימות הסמינר גדול ולכן כ-%97 מהתלמידות מתקבלות למשרות נחשקות בשוק התעשייה, המשק וההייטק.

הדלת שלך למשרות נחשקות בהייטק

סמינר תכלית מתבלט בייחודיותו בכך שהתואר אותו רוכשים הוא תואר מהנדסת .Sc.B ,הפותח דלתות למשרות נחשקות במשק ומעניק יתרון משמעותי, קדימות ושכר גבוה, אך בידולו הייחודי הוא בכך שהוא היחיד בשוק המח"ר עם מסלול של תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, תחום שהוא הדבר החם בעולם ההיי טק. בתחום זה של הנדסת תעשייה וניהול, המהנדסת עומדת מאחורי הקלעים של ארגון או חברה בעולם התעשייה, ויודעת להפיק תהליך חכם ויעיל שבסופו מוצרים או שירותים אופטימליים. היא מגדירה את הדרישות ומתכננת את מערכות המידע הנדרשות ליישום השינויים בפועל. הסמינר מציע מלגות בכמה קטגוריות: מלגות לימודים, מלגות רווחה, מלגות קיום ועוד, חלקן מטעם הסמינר וחלקן באמצעות קרנות. הכל כדי לאפשר לכל אחת ללמוד בנחת וללא דאגה למימון הלימודים. עם המעטפת הנכונה לכל תלמידה – לא פלא שכמעט כולן מסיימות בהצלחה לקבלת התואר.

על התורה ועל העבודה

הרב הלפגוט, מנכ"ל הסמינר משתף בעשייה האינטנסיבית והמאמצים להעניק לבנות חממה שמורה ואיכותית בד בבד עם שמירה על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר. "בסמינר צוות מנהלי מקצועי מסור ואיכותי בניהולה האדמיניסטרטיבי של גב' נחמה קאהן שעושה הכל להצלחת הסטודנטיות. מדובר במעטפת מושלמת של ליווי אישי והווי חברתי עשיר, עזרים משמעותיים לשמירה על ערכים וזהות בעולם התעסוקה, כלים איכותיים לקראת יציאה לעבודה כל זאת ועוד כדי שכל תלמידה תרגיש המשך טבעי למה שהורגלה עד עתה. הנושאים הנלמדים מועברים באופן מקצועי על ידי מרצים ומרצות ואופי המקום תואם את המסגרות שמקובלות בסמינרים חרדיים, מכל המגזרים"

הרב הלפגוט מדגיש ומציין כי המענה הרוחני הרחב אינו נגמר רק בגיזת התוכן אלא רחב ועמוק הרבה יותר.

"זה הרבה מעבר לשיעורי קודש רגילים. המרצות כאן מנגישות איך בת ישראל צריכה ויכולה ליישם את הערכים והתאוריות שלמדה עד עכשיו במפגש עם מציאות החיים המורכבת". התכנית התורנית כוללת שיעורים מטובי הרבנים והמרצים, וממחנכות וותיקות בעלות ידע תורני נרחב, שיהוו גם אוזן קשבת לתלמידות

"כל בת – שלאחר החלטה עם המשפחה, דמות חינוכית, רב הקהילה – רוצה להגיע לאקדמיה, לשמור על אורח חיים חרדי למהדרין ולהישאר בתוך 'החממה', תמצא כאן את מקומה". מוסיפה הגב' אסתר הורביץ, מנהלת תורנית חברתית בסמינר "בשנה הקרובה ייפתח במקום מרכז ללימודי יהדות, בשם "תכלית הבית לתורה" כשהמטרה המרכזית בו לעזור גם לאישה שיוצאת להייטק – ולא נשארת כמורה בבית ספר שיודעת ממילא את פרשת השבוע – להיות 'בקיאה' ביהדות ובפרשת שבוע לא פחות מכל אישה אחרת".

יום אחד בשבוע יהיה קבוע לשיעורי תורה ובו רבנים, מרצים ומרצות יימסרו שיעורים של השקפה והלכה, ברמה גבוהה.  אם לימודי המקצוע הם ברמה מאוד גבוהה, בתכלית מאמינים כי אי אפשר שלא להעניק שיעורי תורה ברמה גבוהה גם כן.  ולכן שמים על זה דגש ומביאים את מוסרי השיעורים מהשורה הראשונה.

עוד בשורה בפן הרוחני הינה דמות "המשפיעה". בשנתיים הראשונות, לכל תלמידה תהיה דמות רוחנית איתה תוכל לדבר באופן חופשי על המעבר בין הסמינר לאקדמיה והמורכבות שזה יוצר אצלה, על שידוכין ועל כל דבר אישי שתרגיש לנכון לשתף.

אותן משפיעות נמצאות שם בעיקר בשביל הקשר האישי עם כל תלמידה והן ימשיכו לשמור עם התלמידות על קשר גם בהמשך המסלול. הצוות הרוחני פועל לעשות גם שבתות ביחד, מפגשים חברתיים סביב מעגל השנה היהודי, ימי עיון וסדנאות, הכל למענה של הסטודנטית בתכלית שתרגיש הכי בבית בעולם.

השאירו פרטים להרשמה ליום הפתוח שיתקיים בקרוב>>>

תכלית תוכנה סמינר הנדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד