י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בצל הטבח - האחים המוסלמים מפגינים

למרות הרג של למעלה מחמישים מפגינים - תומכי האחים המוסלמים ממשיכים להציף את רחובות מצרים • ארה"ב שוקלת אם להפסיק את הסיוע למדינה וקוראת לנהוג באיפוק

בצל הטבח - האחים המוסלמים מפגינים

בבית הלבן אמרו הערב (ב') כי שינוי הסיוע למצרים אינו משרת את האינטרסים האמריקניים אחרי הדחתו של הנשיא המצרי, מוחמד מורסי.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי ארצות הברית עדיין לא החליטה אם להכיר בהדחתו של מורסי כהפיכה, הגדרה שתאלץ את ממשל אובמה להפסיק את הסיוע לקהיר. "להגדרת ההפיכה תהיה משמעות עמוקה והשפעה נרחבת על מיליוני מצרים", הסביר קרני.

במקביל, מחלקת המדינה האמריקנית קראה לצבא המצרי לאיפוק מקסימלי אל מול ההפגנות של תומכי הנשיא המודח. זאת בעקבות מותם של 51 בני אדם בטבח שהתרחש מול המתקן הצבאי בו מוחזק מורסי. "אנחנו מגנים בחריפות כל אלימות וכל ביטוי שלה", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן פסאקי. "אנחנו קוראים לצבא לנהוג באיפוק, בדיוק כפי שאנחנו קוראים למפגינים לנהוג בשלווה", היא הסבירה.

היום דווח כי עשרות לוחמים חמושים עברו מרצועת עזה, דרך המנהרות, כדי להילחם בצבא המצרי בצפון סיני. במערכת הביטחון לא מכירים את הדיווח, אולם לא מוציאים אותו מכלל אפשרות.

בצבא המצרי לא מתחרטים שפתחו באש לעבר מפגינים. הם גם מזהירים את האחים המוסלמים: "אם תתקפו שוב - נירה שוב".

מפקד הצבא, עבד אל-פתאח סיסי, העז לעשות מה שגם מובראק ומורסי לא עשו - לפתוח באש על מפגינים. בינתיים, האחים המוסלמים עדיין בכיכרות ולא מתכוונים להתקפל.
מצרים טבח הפגנות קהל אחים מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד