כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מסך ברזל יורד"

הרב הראשי של אוקראינה: "מייעץ ליהודים לעזוב את רוסיה"

הרב הראשי של אוקראינה ממליץ ​​ליהודים לעזוב את רוסיה כל עוד זה אפשרי, הוא הזהיר כי "מסך ברזל יורד שם" | "כשהגרמנים הזומבים מהתעמולה של גבלס, הייתה להם אופוריה, ואחרי 1945 נפקחו להם העיניים - הם התביישו"

נשיא אוקראינה עם הרב אסמן: אילוסטרציה
נשיא אוקראינה עם הרב אסמן: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הרב הראשי של אוקראינה מייעץ ליהודים לעזוב את רוסיה. הרב אמר לתקשורת המקומית: "גרתי שם, נולדתי שם פעם תחת ברית המועצות. הייתי בברית המועצות וניסיתי הרבה שנים לעזוב אותה לישראל. אני מבין מה זה. לכן כשהכול ייסגר, יהיה קשה לעזוב", אמר הרב.

הרב סבור שהרטוריקה הנוכחית ברוסיה גרועה יותר מאשר בימי ברית המועצות, שאותה הוא זוכר. "אני לא מדבר על זמני סטאלין, אבל זה מאוד דומה לתקופות של סטאלין", אמר הרב. "הרוסים זומבים. אני מבין שזו זומביפיקציה קולקטיבית, אבל זה עדיין יתגלה עם הזמן. כשהגרמנים הזומבים מהתעמולה של גבלס, הייתה להם אופוריה, ואחרי 1945 נפקחו להם העיניים, הם התביישו, הם הבינו את הזוועות שביצעו הוריהם ואחיהם. עד עכשיו הם לא יכולים לשטוף את עצמם מבושה", הוסיף הרב.

לגבי חוסר הסיוע הצבאי מצד ישראל לאוקראינה אמר הרב: "אני מבין את הביקורת על ישראל. אני עצמי ביקשתי שוב ושוב מהטלוויזיה והרדיו הישראלים למכור את כיפת ברזל ולספק לאוקראינה אמצעי הגנה לאוכלוסייה. אני גם מבין את ישראל. הנהגת רוסיה סחטה את ישראל וממשיכה לסחוט. ישראל נלחמת על הישרדותה בדיוק כמו אוקראינה. יש סוריה, חיזבאללה, איראן. יש השפעה איראנית, חיזבאללה וחמאס, זה המזרח התיכון. לכן אני לא יכול להאשים את ישראל, אבל אני חושב שחל שינוי בכיוון הזה".

הרב הוסיף: "נראה שהכול יהיה קצת אחרת. נראה שישראל התחילה להבין שאוקראינה נלחמת לא רק למען אוקראינה, היא נלחמת למען כל העולם החופשי, כולל ישראל. התיאבון של רוסיה אינו מוגבל לאוקראינה. אני חושב שרבים מתחילים להבין את זה. באוקראינה, ובאמריקה ובמדינות חופשיות אחרות. הם אומרים שהם אנטי פשיסטים, וכל השאר מסתבר פשיסטים. אבל למעשה, זה ההיפך".

הרב המליץ ליהודים לעזוב את רוסיה: "היום הייתי מייעץ לקהילות היהודיות ברוסיה לעזוב את רוסיה. ורבים כבר עושים זאת. "מסך הברזל" יורד לשם. גרתי שם, נולדתי שם בתקופת ברית המועצות. הייתי בברית המועצות וניסיתי שנים רבות לנסוע לישראל. אני מבין מה זה. לכן, כשהכול ייסגר, יהיה קשה לעזוב. הרטוריקה ברוסיה מסוכנת מאוד. הרטוריקה שם עכשיו יותר גרועה מברית המועצות. אני לא מדבר על תקופתו של סטאלין, אבל זה מאוד דומה לתקופתו של סטאלין".

הרב אסמן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מסך הברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד