י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקרית בג'נין

הרמטכ"ל: העיתונאית שהתה באזור אש - האירוע יתוחקר

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, התייחס למותה של כתבת אל ג'זירה, שנהרגה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין. "יחידות צה"ל מסכלות טרור ומונעות פיגועים יום יום, התבצע ירי נרחב וחסר הבחנה על ידי פלסטינים וככל הנראה הרג את העיתונאית. הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם"

הרמטכ"ל: העיתונאית שהתה באזור אש - האירוע יתוחקר
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי התייחס היום (רביעי) לסערה שהתפרצה בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה מירי בג'נין בעת פעילות צה"ל במקום. כוכבי הנחה לפעול, לברר ולתחקר את מותה של העיתונאית מאל ג'זירה במהלך חילופי האש עם מחבלים באזור ג'נין. הוא מינה צוות ייעודי בראשות מח"ט הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי, לתחקר את האירוע.

הרמטכ"ל אביב כוכבי חיזק בדבריו את חיילי צה"ל וכתב: "יחידות צה"ל פועלות יום אחר יום בנחישות, מסכלות טרור ומונעות פיגועים. הפעילות נעשית בכל מקום שנדרש ובמיוחד במרחב ג׳נין שיש בו ריכוז מחבלים גבוה. במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון. בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי".

הוא ציין כי "הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

בהודעת דובר צה"ל על המקרה נכתב: במהלך השבועות האחרונים פעלו הכוחות במסגרת מבצע 'שובר גלים' נגד הטרור לביצוע פעילויות מעצרים, תוך התמקדות באזור צפון השומרון, ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים.

כחלק מפעילות זו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה, ובשעות הבוקר המוקדמות במחנה הפליטים ג'נין, בכפר בורקין וברחבי יהודה ושומרון בפעילות מעצרים של מבוקשים החשודים בפעילות טרור לוחמים שיצאו למבצע שבמסגרתו נעצרו שמונה מחבלים ואותרו כלי נשק, נתקלו באש מצד עשרות מחבלים חמושים שגם השליכו לעברם מטעני חבלה.

הכוח השיב באש לעבר התוקפים ובמהלך חילופי הירי נפגעה כתבת רשת אלג'זירה, מאז קרות האירוע, צה"ל ממשיך לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקש לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, דבר שנענה בשלילה. נבחנת גם האפשרות שהירי שהביא למותה של העיתונאית בוצע על-ידי חמושים פלסטינים, זאת גם על רקע תיעוד רב המופץ ברשתות של הירי חסר ההבחנה של המחבלים".

"אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם", לשון הודעת דובר צה"ל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד