י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הישג אווירי מדהים

הטייס התמוטט והנוסע הנחית את המטוס

נוסע ללא ניסיון טיס, הנחית בהצלחה מטוס קטן בפלורידה ארה"ב לאחר שהטייס שלו לקה בליבו. "זו הפעם הראשונה ששמעתי על מטוס ססנה שהונחת על ידי מישהו שאין לו ניסיון אווירונאוטי"

הטייס התמוטט והנוסע הנחית את המטוס
המטוס בנחיתה המדהימה צילום: צילום מסך

הישג אווירי מדהים לנוסע שמעולם לא למד לטוס. הנוסע הנחית מטוס קטן בנמל התעופה הבינלאומי של פאלם ביץ' בפלורידה ארה"ב בעזרת בקרי תנועה אווירית, כך דיווח ערוץ WPBF-TV.

"יש לי מצב רציני כאן" אמר הנוסע לבקרת התנועה האווירית כ-100 קילומטרים צפונית ליעדו הסופי. "הטייס שלי לא מתפקד אין לי מושג איך להטיס את המטוס". הבקר האווירי הגיב "קיבלנו, איפה אתה?".

"אין לי מושג", אמר הנוסע. "אני יכול לראות את החוף של פלורידה מולי. ואין לי מושג". הבקר הגיב: "תנסה לעקוב אחר החוף, צפונה או דרומה. אנחנו מנסים לאתר אותך".

הבקרים עזרו לנוסע עם הוראות ברורות. ולבסוף איתרו אותו כ-40 קילומטרים צפונית לפאלם ביץ' בבוקה רטון. משם, בקרת התנועה האווירית נתנה הוראות לאיש לנחות במקום בו הקרקע נחשבת לנחיתה בטוחה ויציבה. "זה עתה ראיתם כמה נוסעים נוחתים במטוס הזה", אמר הבקר בקשר כשהסאגה הגיעה לסיומה.

מומחה תעופה אמר לערוץ הטלוויזיה שהשבחים הצנועים יחסית לטייס היו אנדרסטייטמנט (לשון המעטה). "זו הפעם הראשונה ששמעתי על מטוס ססנה שהונחת על ידי מישהו שאין לו ניסיון אווירונאוטי", אמר מומחה התעופה ג'ון ננס. "האדם על המטוס שלא היה לו ניסיון אווירונאוטי הקשיב היטב ומילא אחר ההוראות בשלווה רבה", אמר נאנס. "זה מה שעשה את ההבדל".

 ערוץ WPBF-TV מדווח, כי לא פורסם שם הנוסע הגיבור וגם לא פורסם שמו ומצבו של הטייס החולה.

מטוס נחיתת חירום פלורידה טייס התעלף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד