ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
השבוי חשף

חיילים רוסים יורים בעצמם כדי להישלח הביתה

חייל רוסי שבוי סיפר כי לוחמים צעירים 'לא יכולים להתמודד נפשית' ויורים בעצמם כדי להיפצע ולהישלח הביתה. הוא קרא לצעירים אחרים ברוסיה להתנגד לגיוס

חיילים רוסים יורים בעצמם כדי להישלח הביתה
החייל אנדריי אושקוב בראיון צילום: צילום מסך

חייליו של פוטין פוצעים את עצמם בכוונה תחילה כדי להימנע מלהתמודד עם זוועות המלחמה באוקראינה, כך לפי חייל רוסי שנפל בשבי. בחייל ברוסי אנדריי אושקוב, בן ה-20, אמר כי הוא יודע על שני חיילים שירו ​​כדי להיפצע בקו החזית. הוא סיפר בראיון לתקשורת האוקריאנית כי "הרבה חיילים רוסים אחרים בוחרים לירות בעצמם במטרה להישלח הביתה פצועים במקום להמשיך במערכה הפרועה".

הם מקווים להיות מסווגים כמטען 300, כלומר פצועים, בעוד מטען 200 פירושו מת. אושקוב אמר לעיתונאי אוקראיני: "כולם נבהלו, ורצו לעזוב, אבל לא הייתה דרך, האפשרות היחידה ללכת הייתה '300', כמה אנשים לא יכלו לשאת את זה, לא הייתה מוצא אחר מנטלית הם לא יכלו להתמודד עם מה שקורה שם".

הוא סיפר כי היה פחד ממוות בלחימה עם האוקראינים, היה מחסור מזעזע במנות קרב, לדבריו "לא היה אוכל, לא מים", הוא אמר לוולודימיר זולקין, שתיעוד שבויים רוסים עבור Open Media Ukraine. "קיבלנו מעט אוכל באופן כללי, היו ימים ששלושה חלקו מנה אחת יבשה". החייל אנדריי אושקוב הגיע מכפר עני, והתגייס לצבא בתקווה להרוויח קצת כסף כדי לעזור למשפחתו.

הוא סיפר כי אמו השתכנעה מהתעמולה בטלוויזיה הרוסית. הוא קיבל אישור מהאוקראינים להתקשר אליה מהשבי באוקראינה, "אמרתי לאמא שלי שכל מה שהיא ראתה בטלוויזיה זה שקרים, אבל היא לא האמינה לי", אמר. "היא ממש שאלה אותי אם אני בהיפנוזה כשסיפרתי לה שכל מה שראתה בטלוויזיה הרוסית היה שקרים".

הוא קיווה להביא כסף הביתה למשפחתו מהצבא, אך כעת הוא רואה בכך טעות. "אבא שלי במצב גרוע, הוא עיוור בעין אחת, חירש ויש לו בעיות לב. לאמא שלי יש בעיות עם לחץ דם".

הוא סיפר: "יש לנו כל כך הרבה בעיות בכפר שלנו. אנחנו מוכרים גז בכל מקום בעולם, אבל אין לנו גז בכפר שלנו. וקיבלנו חשמל רק בשנה שעברה, הוא קרא לצעירים אחרים ברוסיה להתנגד לגיוס, לאחר שפוטין אמר למשפחות לוחמיו ההרוגים שהם 'גיבורים' בדומה לאלו במלחמת העולם השנייה".

"אל תבוא לכאן" אמר. "אין לנו מה לעשות כאן, אנחנו מביאים רק כאב, האנשים כאן טובים, ואם אנחנו לא מעריכים את החיים שלנו, בואו לא נהרוס את החיים של אחרים".

העיתונאי זולקין אמר כי 90% מהחיילים השבויים שראיין הם מ"פינות מרוחקות של רוסיה". "לפני יומיים נתקלתי בשני מתגייסים מסנט פטרסבורג, הם התקשרו לאימהות שלהם, שסיפרו להן שהקצין שהוביל אותן לקרב והשאיר אותן בקרב, חזר לרוסיה, הוא הגיש דו"ח ששניהם עריקים, עכשיו הם המומים ומפוחדים לחזור הביתה, כי הם ייכלאו".

מלחמת אוקראינה רוסיה שבי ולדימיר פוטין תעמולה סובייטית תעמולה שקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד