ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חובבים אספנות? רוצו לרכוש

אחרי 20 שנה: הגאדג'ט ההיסטורי ייעלם מחיינו

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה על הפסקת ייצור נגן המוזיקה המיתולוגי שלה שהביא למהפכה של ממש בתעשיית המוזיקה והיה צעד משמעותי להפיכת אפל לאחת החברות הגדולות בעולם, אחרי למעלה מעשרים שנה ו-450 מיליון יחידות שנמכרו, המוצר ירד מהמדפים עם גמר המלאי

אחרי 20 שנה: הגאדג'ט ההיסטורי ייעלם מחיינו
האייפוד המיתולוגי צילום: Unsplash

אחרי הקלטות, הדיסקים והווקמן, מוצר היסטורי נוסף צפוי להיעלם מעולם צריכת המוזיקה. ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה ביממה האחרונה על הפסקת קו הייצור של האייפוד טאץ' (iPod Touch). על פי הכרזת החברה, הדגם יהיה זמין לרכישה כל עוד יישאר ממנו מלאי על המדפים, אך ברגע שייגמר המלאי הוא לא יחודש.

"מוזיקה תמיד הייתה חלק מהליבה שלנו באפל, והבאתה למאות מיליוני משתמשים באמצעות האייפוד השפיעה יותר מאשר רק על תעשיית המוזיקה - היא הגדירה מחדש את האופן שבו אנחנו מכירים מוזיקה, מאזינים לה ומשתפים אותה", אמר סגן נשיא בכיר בחטיבת השיווק של אפל.

כיום, רוחו של האייפוד עדיין חיה. שילבנו חוויית מוזיקה מדהימה בכל המוצרים שלנו – החל מאייפון ואפל ווטש, דרך הרמקול HomePod Mini ועד מחשבי המק, אייפד, אפל טיוי ואפל מיוזיק, אפל מעניקה איכות צליל מובילה בתעשייה עם תמיכה בצליל מרחבי. אין דרך טובה יותר ליהנות, לגלות ולחוות מוזיקה".

אפל הציגה את האייפוד הראשון בחודש אוקטובר של שנת 2001. באותה התקופה האייפוד הביא בשורה חדשה לעולם המוזיקה הדיגיטלית, כשהוא היה נגן ה-MP3 הראשון בעולם שהבטיח לאפשר אחסנה של 1,000 שירים וחיי סוללה שסיפקו 10 שעות שימוש, כל זה כשהוא שומר על פרופיל וגודל יחסית קטנים, לתקופתו. ככלל, סדרת האייפוד הצליחה לחולל מהפך בעידן המוזיקה הדיגיטלית, והיא נחשבת לאחת מסדרות המוצרים שהצליחה לשים את אפל על המפה, אפילו שהמכשירים בסדרה לא חפו מבעיות. כך או כך אפל מכרה עד היום כ-450 מיליון יחידות של מוצרי אייפוד שונים במהלך שני העשורים האחרונים.
הסוף של סדרת מוצרי האייפוד לא מפתיע במיוחד, בעיקר כשבשנים האחרונות הדרך המרכזית לצריכת מוזיקה נעשית באמצעות הסמארטפון. כמו כן, אפל הפסיקה לאורך השנים את הייצור של דגמי אייפוד רבים, כך שסופו של הדגם האחרון בסדרה, שהושק בשנת 2019, היה די צפוי - אם כי רבים חשבו שייקח יותר משלוש שנים עד שאפל תפסיק לייצר אותו.
אפל אייפוד תעשיית המוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד