י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דובר צה"ל מרגיע

תושבי המרכז מדווחים על פיצוצים וגלי הדף

תושבים רבים באזור המרכז מדווחים הערב על הדי פיצוצים עזים שנשמעו במרחב. דובר צה"ל הודיע כי לא ידוע על אירוע חריג ויתכן מדובר ברעש הנובע מטיסות אימון של חיל האוויר

תושבי המרכז מדווחים על פיצוצים וגלי הדף
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

תושבי רבים המתגוררים באזור המרכז בערים בתל אביב, חולון, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון ורמלה דיווחו הערב (רביעי) בבהלה על פיצוצים רבים הנשמעים במרחב, חלקם גם הרגישו גלי הדף, אזרחים רבים התקשרו למוקדי החירום כדי לדווח על המקרה ולברר האם מדובר באירוע ביטחוני. בתחילה הודיעו בצה"ל הודיעו כי הם מכירים את הדיווחים, אך הבהירו כי לא מוכר אירוע חריג.

מאוחר יותר יצאה הודעה מדובר צה"ל שמסר כי בדיקת הנושא מתנהלת על ידי חיל האוויר. ולדבריהם, "ייתכן והרעש במרכז נובע מבום על קולי של מטוסי קרב כחלק מתרגיל צבאי. צה"ל יחקור את האירוע אולם בכל מקרה, אין חשש לאירוע בטחוני".

נציין כי צה”ל פתח בתחילת השבוע בתרגיל צבאי נרחב בשם 'מרכבות האש', שצפוי להימשך כארבעה שבועות, ידמה לחימה רב זרועית ורב זירתית עצימה באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. מטרתו היא להכין את הצבא למלחמה בעיקר בזירה הצפונית, בדגש על עימות רב בגזרות שונות גם בעזה ובזירה הפלשתינית ביו"ש.

מטרות תרגיל "מרכבות האש" שתוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2022, הן הגברת המוכנות של צה״ל ובחינת כשירות הכוחות למערכה עצימה וממושכת. בתרגיל ייקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים. ישתתפו בו כוחות לוחמים, מפקדות ומערכים מקצועיים מכלל יחידות צה"ל. כמו כן, יתורגלו תוכניות אופרטיביות בהתאם לתרחישים המתורגלים ויבחנו יכולות אספקת שירותים שונים ומאמץ הצלת החיים בעורף.

חיל האוויר פיצוצים תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד