י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאמין שהרוטציה תתממש"

לפיד: מעדיף שיתוף פעולה עם המשותפת ולא ממשלת בן גביר - ביבי

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס הערב למשבר הפוליטי עם רע"מ, לעריקים מימינה ולשת"פ עם הרשימה המשותפת, בראיון לעמית סגל בחדשות 12 אמר לפיד כי הסכנה הכי גדולה זה ממשלת בן גביר - ביבי. מפני שהם מאיימים על הרעיון של ישראל דמוקרטית, אין לי בעיה להסתמך על הרשימה המשותפת, כולם כולל כולם עשו את זה בעבר

לפיד: מעדיף שיתוף פעולה עם המשותפת ולא ממשלת בן גביר - ביבי
יאיר לפיד בראיון לעמית סגל צילום: מתוך הטוויטר של סגל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מי שמכהן כשר החוץ וכראש הממשלה החליפי התראיין הערב לפרשן עמית סגל בחדשות 12 לרגל פתיחת כנס הקיץ בכנסת והמשברים הפוליטיים, הוא התייחס להרכב אפשרי של הממשלה ואמר כי אין לו בעיה להסתמך על הרשימה המשותפת וכי "הסכנה הגדולה ביותר לישראל זה ממשלת בן גביר - ביבי. הוא הוסיף כי כל ממשלות ישראל שיתפו פעולה עם המשותפת", על התלות של הממשלה במועצת השורא של מפלגת רע"מ אמר, "כל מפלגה בישראל יש לה גוף מייעץ כלשהו, זה חלק מהתפקיד".

בנוגע לטלטלה הפוליטית והחשש שאפף את הממשלה בימים האחרונים סביב איומי הפרישה של רע"ם, ניסה לפיד להציג זאת כתהליך טבעי. "ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה יש מפלגה ערבית בקואליציה יהיה תהליך קשה ויהיה תהליך מורכב", אמר. "ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא. אני מתנהל מול מנסור עבאס, מול ואליד טאהא, מול המפלגה עצמה. היה תהליך ארוך ומייסר אבל בסופו של דבר יש תוצאה טובה".

בממשלה הקודמת אמרת שמועצת גדולי התורה הם הבוסים האמיתיים של הממשלה. מועצת השורא עדיפה?

"אני לא עושה השוואות כאלה. דיברתי על זה שהולכים כולם, יושבים אצל רבנים לבקש אישור – ראשי ממשלות וכו'. אני לא הייתי במועצת השורא".

אמרת על הרב קנייבסקי שכל המדינה מחכה לראות מה הוא יחליט. מה שונה כל כך?

"יש פה תהליך שבו מדינת ישראל לאט לאט מתרגלת לדבר חדש והוא חשוב מאין כמותו. 20% מתושבי המדינה הם ערבים. יש להם ציבור, יש להם מנהיגי ציבור. אני מנסה להגיע למצב שבו מדינת ישראל מתפקדת לא על בסיס של שנאה, לא על בסיס של גזענות, אלא על בסיס של דו קיום ושיתוף פעולה. זה תהליך מורכב".

אמרת "אנחנו לא עושים עסקים עם המשותפת", עכשיו אתם מחזרים אחריהם

"מה שקורה היום זה שכמו כל ממשלות ישראל אנחנו עובדים עם כל מפלגות הבית", ענה לפיד ולא שלל את האפשרות שיסתמכו על המפלגה לצורך העברת התקציב הבא.

אמרת "עם בן גביר לא אשתף פעולה", בל"ד והמשותפת עדיפים?

"אני חושב שהסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר–ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה".

עוד התייחס לפיד לאמירתו בעבר ש"בפעם הבאה שירו טיל על אזרחי ישראל, ראשי חמאס יקבלו טיל מונחה לבתים שלהם". שר טען שמדובר בשנה השקטה ביותר מצד עזה בשנים האחרונות: "שינינו את כללי המשחק על העובדה שאין מזוודות דולרים. על העובדה שיש מדיניות תגובה לא רק על טילים, על בלונים. אנחנו בסך הכול מנהלים מול עזה מדיניות תקיפה מאוד ומצליחה מאוד".

עוד טען לפיד שהוא מאמין שהרוטציה תתממש, אך הסביר ש"זה לא יקרה מעצמו". לדבריו, "זה מצריך עבודה פוליטית יום-יומית, קשה, מורכבת. אנחנו יודעים לעשות אותה, אנחנו נמשיך". עוד הבהיר לפיד שיעבור למעון הרשמי בבלפור אם אכן יתמנה לראש ממשלת ישראל, והכחיש את הדיווחים שיש קרב סמוי בינו לבין בנט על השאלה איזה צד יפרק את הקואליציה.

"אחד הדברים שהזמן מלמד אותך זה להתעלם מהרעשים", אמר. "זה ספינים כאלה של 'נדאג לסכסך אותם, נדאג לגרום להם לריב'. אחד הדברים שמחברים אותנו (אותו ואת בנט) זה הומור משותף – יש לנו סביב זה הומור. אני עם שותפים שאני מאמין להם ומאמין בהם. יצרנו פה ממשלה שעובדת טוב מאוד למען אזרחי ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה על דברי לפיד עליו: "יאיר לפיד אמר בעצמו שלא יישב עם 'הזועביז' ותומכי טרור ועכשיו הוא מודה שהוא כורת איתם ברית. אני בניגוד אליהם אוהב את המדינה ופועל למען צה"ל וגם אם לפיד יגיד אלף פעם "בן גביר, בן גביר" זה לא יכסה על שיתוף הפעולה שלו עם חברי כנסת שתומכים ברצח חיילים".

מפלגת הציונות הדתית הגיבה לדבריו של לפיד לעמית סגל שיסתמך על רשת ביטחון של המשותפת: מלפיד אין ציפיות. הוא מסמל את השמאל העייף והמבולבל, שאיבד את הדרך היהודית והציונית מחליף בין אויב לאח, מוכר את המדינה היהודית היחידה בעולם לאויביה ומחרים את ח"כ איתמר בן גביר - יהודי ציוני, אוהב ארצו ונאמן לעמו.

אבל אורבך, שקד, אלקין וחבריהם, שמתמסרים ללפיד ומשתפים איתו פעולה באבסורד הזה מתגלים שוב ושוב כאנשים חסרי עמוד שדרה שמפירים הבטחה אחר הבטחה ומאפשרים מכירת החיסול של מדינת ישראל בשביל התפקיד. לעומתם, נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם. עם ישראל ינצח את אויביו ויעמיד מנהיגות יהודית, ציונית ולאומית גאה שתמשיך להצעיד את מדינת ישראל קדימה.

יאיר לפיד עמית סגל הרשימה המשותפת איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד