י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעקב 'בחדרי חרדים'

הח"כ החרדי על אפליית החרדים: "חברתם להנדל"

בעקבות הכתבה שפורסמה על אפליית הציבור החרדי במפקד האוכלוסין של הלמ"ס מאחר והם אינם יכולים לקבל את שובר המתנה בשווי 75 ש"ח ללא מכשיר טלפון שאינו כשר פנה חבר הכנסת משה אבוטבול לסטטיסטיקן הלאומי בבקשה להורות על תיקון מידי של האפליה, "נראה", כותב אבוטבול "שחברתם לשר התקשורת במטרה "לחנך" את הציבור החרדי"

הח"כ החרדי על אפליית החרדים: "חברתם להנדל"
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביום שני האחרון פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על אפליה חמורה כנגד הציבור החרדי במפקד האוכלוסים לשנת 2022, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מקיימת השנה (2022) מפקד האוכלוסין, המפקד השביעי של מדינת ישראל. אזרחי ישראל שנבחרו להשתתף במפקד התבקשו להשיב לשאלון המפקדי. הנדגמים קיבלו מכתבים והודעות באופן ישיר בדואר ובטלפון מהלמ"ס, וניתן להשיב על השאלון מאתר אינטרנט דרך מחשב בלבד בקלות ובאופן עצמאי אך גם במענה טלפוני לסוקרים או בראיון פנים אל פנים לפוקדים מטעם הלמ"ס.

במפקד האוכלוסין האחרון נוספה האופציה לענות על השאלון דרך האתר, מי שמשתתף במפקד האוכלוסין וממלא את פרטיו מקבל מהמדינה מתנה "שובר" בשווי 75 שקל כאות הוקרה על זמנו היקר, אולם, הדבר ניתן רק למי שבוחר להשתתף באופן דיגיטלי, נוצר מצב בו אדם חרדי או אדם שמתקשה בשימוש באינטרנט ממלא את הסקר לא מקבל כל שובר בעוד שכנו שממלא את הסקר מקבל, מדובר באפליה בוטה על רקע דת.

לאחר פנייה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמסר לנו כי החרדים משיבים בכמות בלתי מבוטלת דרך האינטרנט ומקבלים את השוברים. בארגון 'בצלמו' טענו ואף פנו בעצמם ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי למרות שישנם חרדים שמשיבים באינטרנט, מכיוון שהם משתמשים בטלפון כשר בלבד הם אינם יכולים לקבל את השובר והאפליה בעינה עומדת.

חבר הכנסת משה אבוטבול נדרש לסוגיה בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' ושלח מכתב בהול אל פרופ' דני פפרמן המכהן כ'הסטטיסטיקן הלאומי' בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו הוא מלין על האפליה הקשה כלפי המגזר החרדי במפקד האוכלוסין.

בפתח מכתבו מציין אבוטבול את הכתבה שפורסמה כאן ביום שני והוא כותב כי "מפניות בציבור שהגיעו ללשכתי עולה שישנה אפליה חמורה כלפי הציבור החרדי במפקד האוכלוסין שמתרחש בימים אלו. מפקד האוכלוסין אשר בוחר באופן מדגמי מאות אלפי בתי אב בישראל מחייב את בתי האב להשיב על הסקר המקיף שנשלח על ידכם. כהוקרה על הזמן והמאמץ של מילוי הסקר שהינו ארוך ומקיף מקבלים המשיבים שובר בסך 75 לרכישה באחד מעשרות הרשתות ברחבי הארץ. לצערי השובר מוענק אך ורק למי שבוחר להשיב באופן דיגיטלי ולא דרך הטלפון.

 אולם, כותב אבוטבול במכתבו, בציבור החרדי ישנם רבים שאינם מחזיקים אינטנרנט כלל בביתם ולא משתמשים בו או משתמשים בו בצורה חלקית בלבד, אותם אנשים משקיעים זמן רב והם משקיעים מאמץ ועונים דרך הטלפון אולם מופלים לרעה. יתירה מכך, כותב ארבל, מפניות ציבור שהגיעו ללשכתי עולה שהדרך לקבל את השובר הינה אך ורק דרך קבלת המסרון לנייד ומי שיש לו טלפון כשר לא זכאי לקבלת השובר גם אם מילא את הטופס דרך האינטרנט.

חבר הכנסת ממשיך וכותב, מבדיקה שנערכה לאחרונה עולה שקרוב ל-70 אחוז מהציבור החרדי משתמש בטלפון הכשר כהוראת רבותיו, לצערי ניכר שחברתם לשר התקשורת יועז הנדל במטרה "לחנך" "ולגלות" לציבור החרדי את האור ולגרום לו לשנות את דרכיו ואורחותיו המותווים דרך הרבנים שליט"א שהם מנהיגיו ומצייתים להנחיותיהם בכל תחומי החיים .

"אדגיש ואומר", מסכם את מכתבו ח"כ משה אבוטבול, "כגוף שלטוני הינכם מחוייבים לתת שירות שווה לכלל אזרחי ישראל. כל אזרח  שנבחר על ידכם מחויב לענות לכם לסקר אולם, כרגע יוצא שלא כל אחד זכאי לקבלת את השובר. וזוהי אפליה בוטה, אני דורש ממכם באופן מידי שכל אזרח שמילא את הסקר במלואו ולא משנה מהו דתו ואורח חייו יקבל את מלוא התגמול באופן שווה. אודה לתשובתכם באופן מידי, ח"כ משה אבוטבול".

 

שי גליק מנכ"ל בצלמו ברך הערב את ח"כ משה אבוטבול על המכתב ומסר האפלייה והפגיעה בציבור החרדי חייבת להיפסק, אני שמח שידידי ח"כ אבוטבול נרתם למאבק, לכל אדם בישראל יש את מלוא הזכויות וניאבק שאף אחד לא יופלה בשל דתו או אמונתו.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) אפליית חרדים משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד