י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקיפה המסתורית

1,200 חיילים נחקרו: מי עומד מאחורי ההדלפה בצה"ל

מידע סודי הופץ לפני כשנה לתקשורת הזרה על חיל הים הישראלי וגרם לטלטלה רבה במערכת הצבאית, המידע ולפיו חיל הים הוא שעומד מאחורי רצף תקיפת מכליות איראניות הודלף ובצה"ל פתחו בחקירה מקיפה במסגרתה נחקרו 1,200 קצינים וחיילים | דו"צ: "במסגרת החקירה הבטחונית לא נמצאו אינדיקציות למקור הדלף"

1,200 חיילים נחקרו: מי עומד מאחורי ההדלפה בצה"ל
חיילים בחיל הים צילום: דובר צה"ל

המחלקה לביטחון מידע בצה"ל ערכה לאחרונה מחקרי תקשורת ל-1,200 קצינים וחיילים ותשאלה 10 בעלי תפקידים בניסיון לאתר מי הדליף לפני שנה לתקשורת הזרה ידיעה לפיה ישראל תקפה מכליות איראניות, את הידיעה חשף העיתונאי רועי שרון בכאן 11.

בעקבות ההדלפה, החליט היועץ המשפטי לממשלה על פתיחת חקירה, וביקש חוות דעת מצה"ל, השב"כ והמוסד. בצה"ל השיבו לפרקליטות: "פוטנציאל הנזק הביטחוני שפרסום המידע חמור מאוד, אבל לא הוכח שנגרם נזק בפועל". המדליף לא אותר, ולפי ההערכות מקורו לא בצבא.

לפני כשנה דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בשם גורמים בארצות הברית ובמזרח התיכון כי משנת 2019 ישראל תקפה לפחות 12 ספינות שהיו בדרכן לסוריה ונשאו ברובן נפט איראני

לפי הדיווח, ישראל השתמשה בין היתר במוקשים ימיים כדי לתקוף בים סוף ובאזורים אחרים כלי שיט איראניים או כאלה שנשאו מטען איראני, בעת שהיו בדרכם לסוריה. לפי גורמים אמריקניים, חלק מהתקיפות הימיות נועדו לפגוע במאמצים האיראניים להעביר כלי נשק לאזור ואחרות נעשו מחשש שהנפט מממן את הטרור נגד ישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "לפני כשנה דווח כי מידע אודות מבצע צבאי במדינת אויב הודלף לכלי תקשורת זר בטרם מומש המבצע. בעקבות כך נפתחה באופן מיידי חקירה בטחונית לאיתור מקור הדלף והאם מקורו בצהל".

עוד מבהיר דו"צ: "במסגרת החקירה הבטחונית לא נמצאו אינדיקציות למקור הדלף. כמו כן, נמצא כי לא כל החשופים למידע חתמו על הצהרה לשמירת סודיות. בעקבות הממצאים, גובשו המלצות ובוצע חידוד הנחיות בקרב כלל הרלוונטים בצה״ל ואלו מיושמים כבר היום". לשון התגובה.

במארס 2021 דיווח הוול סטריט ג'ורנל, כי מאז 2019 פגעה ישראל בלפחות 12 ספינות איראניות שנשאו נפט ונשק בדרכן לסוריה. בעקבות הפרסום החלה איראן לתקוף ספינות בבעלות ישראלית, וההערכה בצה"ל היא שבעקבות הפרסום - המערכה הימית של ישראל נגד איראן נפגעה.

חיל הים הדלפה לתקשורת תקיפה בסוריה תקיפה ישראלית חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד