י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מדמם

שנה לשומר החומות: כמעט לינץ' בשני צעירים בעכו

‏שני צעירים יהודים הותקפו אמש בנמל העיר העתיקה בעכו בידי כעשרה נערים ערבים. כוחות מד"א הוזעקו, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים בנהריה. המשטרה גבתה מהם עדות

שנה לשומר החומות: כמעט לינץ' בשני צעירים בעכו
הנערם שנפצעו בעכו צילום: הבמה הפתוחה בעכו

שנה לפרעות תשפ"א בערים המעורבות, שוב יהודים מותקפים בעיר עכו, ‏שני צעירים יהודים הותקפו אמש (רביעי) בשעות הערב בנמל העיר העתיקה בעכו בידי כעשרה נערים ערבים. כוחות מד"א הוזעקו למקום והעניקו לצעירים טיפול רפואי. על פי הדיווח של כתב 'מקור ראשון', יאיר קראוס, לא ברור עדיין מה הרקע לאירוע. ככל הנראה שני הצעירים היהודים הגיעו לנמל כדי לדוג, כשעל אופניהם התנופפו דגלי ישראל.

קראוס מציין, כי הלילה לפני שנה בדיוק החלו בעכו פרעות תשפ"א על רקע מבצע 'שומר החומות'. ‏עוד דווח, כי ככל הנראה מדובר בניסיון לינץ בעיר העתיקה בעכו. בעדות של אחד הצעירים בסרטון שפרסם הוא נשמע אומר: "פוצצו אותנו פה מכות עכשיו בעתיקה, 30 חבר'ה עפו עלינו, אלות, עניינים וסכינים" תוך שהוא מדמם בידו.

‏שני הצעירים טופלו הלילה בבית החולים בנהריה, כשהם סובלים מפציעות דקירה וחבלות בראש, כתוצאה מפגיעת מוטות ברזל, קורות עץ ועוד. ועברו בלילה בדיקת סיטי ראש. המשטרה גבתה מהם עדות בניסיון לאתר את התוקפים האלימים.

בחשבון הפייסבוק 'הבמה הפתוחה בעכו' נכתב אמש: לינץ!! לינץ!! לינץ!! בעתיקה אחים שלי עברו, לא "אירוע תקיפה". כ-30 חברה צעירים עם אלות וברזלים סכינים פוצצו אותם מכות ודקירות הם עדיין במיון בבדיקות וזה למה?! כי הם יהודים שהלכו לדוג בנמל, עכשיו איפה כל היפי נפש של "הדו קיום" שקיים בעיר??! עכשיו יגידו זה קומץ זה רק צעירים. חאלס, תתחילו להבין איפה אנחנו גרים ועם מי אנחנו עובדים וחיים ואצל מי אנחנו יושבים לאכול. פשוט בושה למדינה ולעיר הזאת!!".

הבוקר פרסמה המשטרה כי שני קטינים תושבי עכו נעצרו בחשד למעורבות בתקיפתם של 2 תושבי העיר. המשטרה פתחה בחקירה אמש, עם קבלת דיווח במוקד 100, בדבר 2 אחים תושבי עכו שהותקפו בידי תושבי העיר.

מחקירה ראשונית עולה כי בין האחים שהותקפו (19,21) לבין הצעירים החל דין ודברים כאשר בהמשך בעת שהשניים שהו בעיר העתיקה הותקפו על ידי הצעירים במקלות ובסכין. כתוצאה מהתקיפה הקורבנות נפצעו באורח קל ופנו לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בתוך כך, שוטרי תחנת עכו עצרו הלילה 2 קטינים כבני 16 תושבי עכו בחשד למעורבות בארוע. בכוונת המשטרה לבקש הבוקר להאריך את מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בעכו. הרקע והנסיבות בבדיקה. צפויים מעצרים נוספים.

 

נמל עכו ניסיון לינץ שומר החומות פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד