ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בין כפר קאסם לרחוב שומרי הכותל

חברי הממשלה מציגים: הצהרה בערבית עדיפה על הצהרה באידיש

התנפצות ההילה סביב עבאס: מאחד שהציג דאגה לערביי ישראל הפכה דאגתו לערביי עזה • חברי הממשלה מציגים: מועצת השורא עדיפה על מועצת גדולי התורה • וגם: מדוע אין סיכוי לזליגת קולות חרדים לבן גביר

חברי הממשלה מציגים: הצהרה בערבית עדיפה על הצהרה באידיש
בן גביר מתעמת עם עבאס בהצהרה אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בימים האחרונים שמענו שוב ושוב על כך שהקואליציה סיימה את דרכה והממשלה בדרך ליפול. יש לכך כמובן מספר סיבות שנראה כי העיקרית שבהן היא שכרון החושים בו עבאס נמצא.

כאשר עבאס נכנס לפוליטיקה היה בו משהו מבטיח, הוא כביכול הציג את כל מה שהיה חסר לחברה הערבית במשך שנים. ח״כ שבא על מנת לדאוג לערביי ישראל ולא למחבלים בעזה, אחד שיילחם עבור סלילה כבישים ליישובים הערביים, דאגה לתקציבי לימודים גדולים, ילחם בפשיעה הערבית ועוד. מהר מאוד הפך עבאס לכישלון והראה כי הקרע העמוק וחוסר הקבלה של מדינה יהודית בקרב הערבים, גדול משחשבנו.

אם בעבר הסיסמא כהנא צדק הייתה נחשבת לקיצונית ביותר ולא הכרנו רבים שהעזו לומר אותה, המצב ברחובות, בשער יפו, בערים המעורבות וגל הפיגועים הרצחניים, הובילו לעליית ההזדהות ע"פ דרכו של כהנא בקרב רבים.

"רק דרך אחת פתוחה לפנינו: העברה מיידית של הערבים מארץ-ישראל לארצותיהם. כי לגבי ערביי ארץ-ישראל ויהודיה יש רק פתרון אחד: הפרדה. היהודים בארצם, ואילו הערבים בארצותיהם. הפרדה. רק הפרדה", אלו היו דבריו של כהנא ולאור הרמת הראש והתקוממות ערביי ישראל, דבריו אלו נשמעים הגיוניים יותר ויותר.

הצהרתו של עבאס אמש במסדרונות הכנסת, אחרי כינוס מועצת א שורא בכפר קאסם, הייתה בזיון משתי סיבות. האחת קשורה לעבאס והשניה קשורה ל'מחנה השינוי'. במשך מספר שעות עצרו כולם את נשימתם וחיכו למוצא פיו ולאחר המתנה מורטת ארוכים מסר את הצהרתו בערבית.

דמיינו לכם מצב בו ליצמן מבקש להתייעץ עם מועצת גדולי התורה, מותח את כולם במשך כמה שעות. ואז, מחוץ לבית הוועד הפועל של אגו"י ברחוב שומרי הכותל הירושלמי, הוא יוצא ומוסר הצהרה באידיש בלבד. כמויות הדיבורים האנטישמים שהיו נשמעים מפי 'מחנה השינוי' היו נראים כאילו נלקחו מתקופות אפלות.

הסיבה השניה קשורה לחברי הקואליציה, ששנאתם העמוקה לביבי העבירה אותם על דעתם והם בוחרים להישמע למועצת השורא שחלקים נרחבים ממנה תומכי טרור מאשר למועצת הרבנים.

לאחר הפיגוע שארע באלעד שבוע שעבר שבו התקבל בן גביר בזרועות פתוחות וקריאות עידוד מצד בחורי הישיבות בעיר, התעורר וויכוח האם יש סיכוי כי הנוער יתמוך בבן גביר במיוחד בשל מספר טעויות של הח"כים החרדים, כמו למשל ההתקרבות המיותרת בן גפני ללפיד. התשובה היא שלילית מאחר והנוער שלנו לא בוחר מפלגה על פי משאלת לב ובוודאי שלא לפי העומדים בראשה, אלא אך ורק ע״פ דעת תורה.

זו גם תמצית היופי במגזר החרדי. הוא יכול לאהוב פוליטיקאי אחר, לתמוך בו, להמליץ לאחרים לבחור בו אך ברגע האמת בבחירות אין כל קושי, אין התחבטות אלא רק ציות לרבנים. אשריכם ישראל.

אתמול התראיין ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, לעמית סגל בראיון שכולו נראה תלוש מהמציאות.

באחת משאלותיו של סגל שהתבססו על דברי לפיד שאמר בעבר, השיב לו לפיד: "כל הזמן זה קורה לי איתך שאתה שואל אותי על העבר. אני כאן מולך שאל אותי על העתיד", המסר שלפיד העביר בתשובתו זו, מייתר את הצורך בתעמולת בחירות, בהבטחות פוליטיקאים לבוחרים. ובכלל, הוא מאשר את ההרגשה של הציבור כולו לפיה נציגי הציבור מנותקים ודואגים לעצמם בלבד. ביתר תשובותיו הוא חשף בורות מוחלטת לכל מה שקשור למשותפת, יחסי ערבים-יהודים, משפחות הנרצחים ועוד.

הממשלה אמנם מראה סימני גסיסה, לא קל להתנהל בקואליציה של 60 חברים, אך מרגע שהתחיל כנס הקיץ וחברי ממשלת 'רק לא ביבי' החלו לראות את נתניהו מסתובב בכנסת ומדבר על האיום הגרעיני ועל שאר המחדלים בממשלה הנוכחית, הם התגבשו ביניהם ויעשו הכל שלא לראות אותו חוזר לכיסא ראשות הממשלה. שימושם הציני בחברי המשותפת הוא עוד הפרת בטיחות מיני רבות של חברי הממשלה.

מנסור עבאס חרדים מאיר כהנא איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד