י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עימות בקואליציה

בימינה תוקפים את לפיד: "לא נישען על הרשימה משותפת"

עימות חריף בקואליציה אחרי דברי לפיד בזכות שיתוף פעולה על המשותפת, בכירי ימינה, שקד וכהנא, יוצאים נגד קביעת שר החוץ על הישענות על המשותפת לרבות האפשרות לתמיכה בתקציב. מנגד, השר אלקין לא רואה בעיה בהישענות על המשותפת לצורך העברת תקציב וח"כ אבידר טען כי אם שקד נתמכת בבן גביר מדוע שלפיד לא יסתמך על טיבי

בימינה תוקפים את לפיד: "לא נישען על הרשימה משותפת"
יאיר לפיד צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר לריאיון של שר החוץ לפיד לעמית סגל בחדשות 12 ועל הכרזתו כי הוא לא שולל הישענות של הממשלה על הרשימה המשותפת כרשת ביטחון, בכירים בממשלה וחברי ימינה יוצאו נגד האמירה ותקפו בחריפות את לפיד.

השרה שקד הגיבה לדברים והודיעה כי האמירה לא מקובלת כלל, מתנגדת וחבל שנאמרה. גם השר כהנא אמר כי הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת למען קיומה. ח״כ קארה תקף גם הוא את  האמירה וטען: "הרשימה המשותפת בעיניי לא קיימת. מבחינתי אין שום צורך או רצון להתבסס או לתאם עמדות עם מי שעוסק באובססיביות בפירוק החיים המשותפים במדינת ישראל והתמיכה ישירה בשנאת חינם וטרור. יש לנו רוב. סילמן השבוע הצביעה עם הקואליציה בסיוע לעצמאיים ואני לא רואה אותה מצביעה נגד המתמחים, חדרי המיון, רשת הבטחון לעצמאיים או ההתעצמות של צה״ל בחוקים שלי יש רוב ברור בכנסת של 114 חברים לפחות".

אך גם בצד הימני של המפה הפוליטית מבין חברי הקואליציה היה מי שתמך בדברי לפיד, השר אלקין לעומתם לא פוסל שת"פ עם הרשימה המשותפת לצורך העברת תקציב, "בשונה מיאיר לפיד אינני רואה שום דרך להקים ממשלה, שתכלול את הרשימה המשותפת, לא משנה בממשלה או בקואליציה. לא בגלל שהיא מפלגה ערבית אלא בגלל האידיאולוגיה האנטי ישראלית של חברי כנסת שלה. יחד עם זה שיתוף פעולה נקודתי בכנסת בחקיקה כזאת או אחרת או במהלך אישור התקציב עם חברי כנסת מכל הסיעות, כולל משותפת, הוא מעשה שבשגרה במשך שנים רבות. ראשי הקואליציה מהליכוד ושרי אוצר מהליכוד (ואני בתוכם) השתמשו בכלי הזה אין ספור פעמים בעבר, וגם היום בנימין נתניהו פועל לפיזור הכנסת ולפתיחה של מעגל מערכות בחירות בלתי פוסקות מחדש באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם הרשימה המשותפת, כמו כן סייע בידה של הרשימה המשותפת במאבק שלה נגד חוק האזרחות ולהעברת חוקים שונים מטעמה".

חבר הכנסת אלי אבידר  הגיב מאוחר יותר על התקפות שרי ימינה נגד אמירות לפיד, "לכם מותר להעביר את חוק האזרחות בקולות סמוטריץ ובן גביר מהאופוזיציה בניגוד לעמדת חלקים מהקואליציה ולאף אחד אחר אסור להיעזר באופוזיציה? הצביעות של חברי ימינה מקוממת. אם יציבות הממשלה חשובה לכם תבלעו את זה בדיוק כמו שאנחנו בלענו התנהלות לא קולגיאלית שלכם".

יאיר לפיד הרשימה המשותפת מפלגת ימינה משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד