כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שבוע להילולא

ועדת החמישה למשרד הדתות והפרויקטור: "מזמינים את האסון הבא"

הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה, מתריע במכתב שנשלח לממונים על הילולת הרשב"י במירון על ליקויים חמורים מסכני חיים לקראת ההילולא. "הטעות המחרידה חוזרת על עצמה, לא למדו מאומה מהאסון, בשם הבטיחות והחוק מונעים את הצבת המדרגות שיאפשרו את דרך המילוט היחידה"

ועדת החמישה למשרד הדתות והפרויקטור: "מזמינים את האסון הבא"
מיקום מדרגות מרפסת הכהנים שהקמתם נעצרה בידי הרשויות צילום: באדיבות המצלם

שבוע להילולת הרשב"י באתרא קדישא מירון והכשלים רק נערמים: לראשונה יוצאים בועדת החמישה, הגוף הרשמי הממונה על המתחם בכל ימות השנה, בביקורת על ההתנהלות ומתריעים מפני כשלים חמורים מסכני חיים.

במכתב ששלח הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה, הוא מציין כי אין באפשרות הועדה לקחת אחריות על הנעשה בימים שלפני ואחרי ל"ג בעומר בשל ההמונים הצפויים לגדוש את ההר בעקבות ההגבלות החמורות על כמות המשתתפים.

בהמשך מכתבו מתריע הרב רבינוביץ על כשלים מסכני חיים במתחם בהם העדר מדרגות למרפסת הכהנים, דבר שיש בו סכנת חיים, כאשר הוא מצרף את מכתבו של חבר הועדה הרב אברהם פרויליך, המפרט את הכשלים החמורים שעלולים להביא לאסון.

הרב פרויליך מציין במכתבו כי המשטרה סירבה לפתוח בשנה שחלפה את אותה מרפסת ורק התעקשות ועדת החמישה הביאה לפתיחתו, מה שהביא להצלת חיים כאשר מאות אנשים נמלטו מרחבת תולדות אהרן דרך שם.

בפועל, לאחר העבודות שהושקעו בהם מאות אלפי ש"ח, עצרה המשטרה את העבודות בשם המועצה האזורית בטענה שלא ידעו על הנעשה.

הרב פרויליך מסיים את מכתבו: "יש לעסוק בהצלת עם ישראל, להשלים את הרכבת המדרגות ולהשלים את חיזוקי הבטיחות".

ל"ג בעומר ועדת החמישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד