כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חכה למוות שלך"

איומים קשים על כתב חדשות 12 אוהד חמו

"עין תחת עין, שן תחת שן. חכה למוות שלך", אלו רק חלק מהאיומים להם זוכה ביממה האחרונה הכתב אוהד חמו, שמזוהה עם הסיקור הפלסטיני בישראל, זאת בעקבות מותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה

איומים קשים על כתב חדשות 12 אוהד חמו
אוהד חמו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכתב לענייני פלסטינים של חדשות 12, אוהד חמו, סופג איומים ברשתות החברתיות, זאת ככל הנראה בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה במהלך חילופי אש בג'נין. תמונתו של חמו מופצת ברשתות ועליה לוח עם כוונת, לצד הכיתוב "עין תחת עין, שן תחת שן. חכה למוות שלך".

חמו התייחס הבוקר (חמישי) לסערת מותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה והמאבק על הנראטיב בין ישראל לפלסטינים: "הנרטיב כבר מתקבע ולא משנה מה ישראל תעשה להבנתי", אומר חמו. לדבריו, "היכולת שלך לשכנע שאין לך אחריות בסיטואציה כזו היא מאוד מוגבלת, אתה רואה איך נרטיב נבנה ברגע אחד בכל העולם הערבי".

הוא הוסיף בראיון ב-103FM: "אתה רואה את השפה, את האבל הגדול ובו בזמן כמובן את האצבע המאשימה הכול כך פרועה שמופנית כלפי ישראל, שאתה אומר 'גם אם יצלמו את הקליע הזה מהרגע שיצא מהרובה ועד שפגע בה, ספק גדול אם יצליח לשכנע מישהו שזה לא ישראל'.

לגבי השאלה כיצד מתמודדת ישראל עם הפרשה, השיב חמו: "אני לא חושב שעוצמים עין. אני בהחלט חושב שההתנהלות הישראלית ראויה ונכונה, האסימון נפל מהר. ראיתם התייחסות בכובד ראש של כלל המערכת הישראלית. לפחות יש נכונות אמיתית להגיד 'אנחנו אחראים', אם נגלה שאנחנו מדינת ישראל או מי מחיילי צה"ל פגעו בה. אין בריחה מאחריות וכן יש הבנה של גודל המאורע של הפוטנציאל שלו". 

לסיום הוא התייחס לדמותה של העיתונאית שנהרגה: "אבו עקל'ה היוותה סמל של דור פלסטיני שלם, ב-20 השנים האחרונות צפו בה מאות מיליונים בעולם הערבי. פגשתי אותה לראשונה בשטחים לפני 18 שנה, היא הייתה בכל מקום באזור הזה. ומיליונים מזהים אותה כסוגייה הפלסטינית".

אוהד חמו איומים שירין אבו עאקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד