ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אספקת נשק והצטרפות לנאט"ו

מקורבו של פוטין מזהיר ממלחמה גרעינית מלאה

נשיא רוסיה לשעבר ומקורבו של פוטין מזהיר מפני ההשלכות שעלולות להיות אם מדינות המערב ימשיכו לספק לאוקראינה נשק. "ישנה סכנה כי עימות כזה יהפוך למלחמה גרעינית מלאה - תרחיש הרסני עבור כולם" | במקביל, פינלנד הודיעה על הצטרפותה לנאט"ו, השוודים צפויה להצטרף אחריה 

מקורבו של פוטין מזהיר ממלחמה גרעינית מלאה
מדבדב בכותל צילום: פלאש 90

דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, ואחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין ומי שכיהן לתקופה מסוימת כנשיא רוסיה, הזהיר את המערב מפני המשך התמיכה הצבאית באוקראינה.

"מדינות נאט"ו המזרימות נשק לאוקראינה, מאמנות חיילים על ציוד מערבי, שולחים שכירי חרב ומבצעים תרגילים צבאיים ליד גבולותינו, דבר אשר מגדיל את הסבירות לעימות ישיר ופתוח בין נאט"ו לרוסיה", הזהיר מדבדב. לדבריו, "ישנה סכנה כי עימות כזה יהפוך למלחמה גרעינית מלאה - תרחיש הרסני עבור כולם".

על פי נתוני האיגוד לבקרת נשק בוושינגטון, לרוסיה ישנם כ-6,257 ראשי נפץ גרעיניים, מנגד, לשלוש המעצמות הגרעיניות של נאט"ו - ארצות הברית, בריטניה וצרפת - ישנם כ-6,065 ראשי נפץ.

פינלנד הכריזה מוקדם יותר היום על כוונתה להצטרף לברית נאט"ו, והכרזה דומה של שוודיה, שלא תרצה להיות המדינה הנורדית היחידה מחוץ לברית, צפויה להגיע בהמשך, כך לדברי גורמים רשמיים שצוטטו בגרדיאן הבריטי. הם מסבירים כי הסיבה לכך היא הפלישה הרוסית לאוקראינה ש"מעצבת מחדש את הביטחון ביבשת ואת הברית הצבאית הטרנס אטלנטית".

הצעד מתקבל בסערה ברוסיה שרואה את הגדלת ברית נאט"ו כאיום ישיר על מוסקבה. הרחבת הארגון מהווה איום ישיר על ביטחון רוסיה", הזהירו הרוסים בעבר ואיימו כי להצטרפותן של המדינות לנאט"ו יהיו "השלכות פוליטיות וצבאיות חמורות".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הגיב להודעה, וציין כי הדבר "בהחלט" מהווה איום על רוסיה. לדבריו, הרחבת הברית הצבאית לא תהפוך את אירופה, או את העולם יציבים יותר. עוד הוסיף, במהלך שיחת ועידה עם עיתונאים, כי הצעדים של פינלנד הם "סיבה לחרטה" ו"סיבה לכפות תגובה סימטרית".

מלחמת אוקראינה רוסיה דימטרי מדבדב רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד