י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רובה קלצ'ניקוב ומחסניות: הערעור התקבל והעונש הוחמר

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם שהורשע בהחזקת נשק ל-30 חודשי מאסר בפועל, במקום 19 חודשים שהוטלו עליו בביהמ"ש המחוזי

רובה קלצ'ניקוב ומחסניות: הערעור התקבל והעונש הוחמר
קלצ'ניקוב צילום: דובר צה"ל

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם שהורשע בהחזקת נשק ל- 30 חודשי מאסר בפועל, במקום 19 חודשים שהוטלו עליו בביהמ"ש המחוזי.

ביהמ"ש העליון ציין בפסק הדין, כי "יש ליתן משקל משמעותי גם לצורך בהרתעה מפני ביצוע עבירות דומות בעתיד".

הנאשם חמאד ביאדסה, הודה בכך, שנסע יחד עם אחר במכונית עם חלונות מושחרים שהייתה מקושטת על מנת להציג מצג שווא שהרכב מיועד להסיע חתן וכלה, והם החזיקו ברכב רובה קלצ'ניקוב, אקדח חצי אוטומטי ומחסניות תואמות לרובה ולאקדח שהכילו עשרות כדורים.

שניהם לבשו במהלך הנסיעה שכפ"צים, עטו כפפות והצטיידו במסכת סקי, בקבוקי דלק ומכשיר קשר. הנאשם ששמע ששוטר מבקש ממנו לעצור, האיץ את המהירות ונמלט רגלית לאחר שסטה לכביש עפר והשאיר את הרכב והאמל"ח בתוכו.

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את הנאשם בעבירה של החזקת נשק וגזר עליו עונש של 19 חודשי מאסר בפועל בלבד, בניכוי ימי מעצרו, מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 ש"ח.

הפרקליטות הגישה ערעור, במסגרתו ביקשה להחמיר באופן משמעותי את עונשו של הנאשם. לעמדת הפרקליטות בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בעיקר מהעת האחרונה, יש להחמיר בענישה בגין עבירות נשק, זאת נוכח הסכנה לחיי אדם וביטחון הציבור הגלומים בהן, ובשל כך שעבירות אלה הפכו למכת מדינה רחבת היקף.

המדינה טענה, שנסיבות המקרה חמורות כי הנאשם הוביל שני כלי נשק קטלניים כאשר אחד מהם דרוך ומוכן לירי, השתמש ברכב גנוב, חמק מהמשטרה, וכן אופן הלבוש של הנאשם העידו על היתכנות ממשית לביצוע פעולה אסורה באמל"ח, אולם העונש שנגזר ע"י בית המשפט המחוזי אינו הולם את הנסיבות החמורות של האירוע.

בית המשפט העליון קיבל כאמור את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם ל-30 חודשי מאסר בפועל, תוך שהוא מדגיש שהוא לא ממצה את חומרת הדין עם הנאשם. בית המשפט העליון שב והזכיר כי החזקת נשק שלא כדין מאיימת על שלום הציבור ומובילה בסופו של דבר לאסונות נוראיים.

ערעור עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד