י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הבטיחה לשרוד

שלושה ימים אחרי שנישאו: החתן נהרג בידי הרוסים

הם לחמו זה לצד זה במפעל הפלדה הנצור במריופול, והחליטו להתחתן תחת אש ולא לדחות את החתונה למועד אחר. שלושה ימים אחר כך החתן החייל נהרג

שלושה ימים אחרי שנישאו: החתן נהרג בידי הרוסים
החייל החתן שנהרג צילום: מתוך פייסבוק

ב-5 במאי ולריה ואנדרו נישאו, השניים חיילים אוקראינים שנלחמו מול הרוסים במפעל הפלדה בעיר מריופול הנצורה. שלושה ימים לאחר החתונה נהרג אנדרו, כך על פי פוסט בפייסבוק שפרסמה ולריה ביום רביעי האחרון.

"היית בעלי החוקי במשך שלושה ימים, ולנצח נצחים אתה שלי, בעלי היקר והאכפתי, אתה היית והנך הטוב ביותר, כל מה שנשאר לי זה שם המשפחה שלך, המשפחה האוהבת שלך וזיכרונות של תקופה מאושרת יחד". היא הבטיחה לו כי היא תשרוד את המצור ותחיה למען שניהם. הכלה היא מיחידת 'מגיני אוקראינה', אנדריי היה ממשמר הגבול האוקראיני.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי חיילים נצורים במפעל הפלדה הענק ולא נכנעים לרוסים. הם עם פנים נפוחות וגפיים חסרות, לוחמים במשך שבועות ומגינים על מפעל הפלדה של מריופול, הם פרסמו תחינה נואשת לעזרה, וביקשו להימלט.

על פי ההערכות, כ-300 נשים וילדים פונו לאחרונה ממפעל הפלדה, לאחר שבועות ששהו לכודים מתחת לאדמה באתר. כמה מהניצולים שיצאו אמרו כי הם שהו שם יותר מחודש מוסתרים בתוך מנהרות קרות מתחת למתחם, ללא גישה לאור שמש או מזון.

ביום שלישי, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי פעולות החילוץ יהיו קשות יותר ויותר מכיוון שממשלתו ניסתה את "כל הכלים הדיפלומטיים האפשריים" כדי לפנות את החיילים הנותרים, אך רוסיה לא הסכימה לשום הצעה. סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' שבבעלות ממשלת רוסיה, ציטטה את מנהיג קבוצת הבדלנים הפרו-רוסית של דונייצק בעיר שאמר ביום רביעי כי ידיו "אינן קשורות עוד" מכיוון שאזרחים במפעל פונו

ישנם דיווחים סותרים על מספר הלוחמים והאזרחים שנותרו בתוך המפעל, שלפני המלחמה היה אחד מהמפעלים המתכתיים הגדולים באירופה, שייצר מיליוני טונות של פלדה גולמית מדי שנה. במקום יש בין 1500 ל-2000 חיילים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חתן וכלה נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד