י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לראשונה מאז המלחמה

אוקראינה תעמיד למשפט חייל רוסי בגין פשעי מלחמה

התובעת הראשית של אוקראינה הודיעה על תוכנית לקיים את משפט פשעי המלחמה הראשון על פלישת רוסיה. ארגון זכויות אדם Human Rights Watch טוען כי רוסיה השתמשה בפצצות מצרר האסורות על פי האו"ם

נטרול פצצות: אילוסטרציה
נטרול פצצות: אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

אוקראינה תעמיד לדין חייל רוסי שיהיה הראשון שיישפט בגין פשעי מלחמה, התובעת הכללית של אוקראינה, אירינה ונדיקטובה, אמרה כי משרדה האשים סמל רוסי בן 21 בקשר להריגת אזרח קשיש שנורה בזמן שרכב על אופניים.

על פי החשד, החייל שירת ביחידת טנקים והואשם בירי לעבר האיש בכפר צ'ופאחיבקה שבצפון מזרח המדינה. לפי משרדה של ונדיקטובה, יותר מ-10,700 פשעי מלחמה נחקרים עם למעלה מ-600 חשודים שזוהו כעת. ונדיקטובה אמרה גי החייל עלול לקבל עד 15 שנות מאסר. טרם ידוע מתי יתחיל המשפט.

בתוך כך ארגון זכויות אדם Human Rights Watch אמר כי רוסיה עשתה שימוש בלפחות שישה סוגים שונים של תחמושת מצרר. הארגון פרסם דו"ח בן 20 עמודים המפרט את השימוש של רוסיה בתחמושת בשכונות מאוכלסות ותיעד כמה התקפות תחמושת מצרר של כוחות רוסים בערים האוקראיניות צ'רניהיב, חרקוב, מיקולאיב ווילדר.

תחמושת מצרר מתפזרת בדרך כלל באוויר, ומפיצה מספר פצצות ללא הבחנה על פני שטח רחב יותר. על פי דיווח של ה'ניו יורק טיימס', גם כוחות אוקראינים השתמשו בתחמושת מצרר בהתקפה על הוסריבקה במחוז חרקוב ב-6 או 7 במרץ, אז היה הכפר בשליטה רוסית. רוסיה ואוקראינה לא הצטרפו לאמנה נגד תחמושת מצרר, אמנה מטעם האו"ם משנת 2008 האוסרת על תחמושת מצרר.

מלחמת אוקראינה רוסיה פצצות פשעי מלחמה העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד