ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סגר על סגר

קוריאה הצפונית מאשרת: נגיף הקורונה הופיע במדינה

רודן צפון קוריאה הורה לערים "להיסגר בקפדנות" לאחר שהרשויות אישרו את המקרה הראשון של וריאנט האומיקרון. המדינה הכחישה עד כה כי יש לה הידבקויות כלשהן, אך מומחים לווירוס סקפטיים לגבי הודעת צפון קוריאה

בדיקות קורונה: אילוסטרציה
בדיקות קורונה: אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

צפון קוריאה אישרה היום (חמישי) רשמית את ההתפרצות נגיף האומיקרון במדינה, והורתה על סגר לאומי. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA. המדינה שגם כך נמצאת בבידוד בינלאומי בשל ניסויים גרעיניים ואיומים על המערב, הכניסה את עצמה לתוך סגר שגורם לאזרחי המדינה סבל רב.

האומה המבודדת מעולם לא הודתה אף לא במקרה בודד של נגיף הקורונה. הממשלה הטילה סגר נוקשה על גבולותיה מאז תחילת המגיפה ב-2020. על פי הדיווח מערוץ החדשות הרשמי של המדינה, תת-וריאנט של וריאנט האומיקרון הניתן להעברה גבוהה זוהה בבירה פיונגיאנג. בדיווח לא נמסרו פרטים על מספר המקרים או מקורות אפשריים לזיהום. כן דווח, כי הדגימות של האנשים הנגועים נאספו ב-8 במאי.

עוד דווח, כי נערכה פגישה עם בכירי מפלגת הפועלים, כולל המנהיג קים ג'ונג און, שבה הוחלט כי תופעל מערכת בקרת וירוסים "מקסימום חירום", כך דיווחה סוכנות הידיעות. בינתיים, משרד הנשיאות של דרום קוריאה אמר שהוא מוכן לספק סיוע הומניטרי לצפון.

על פי ערוץ השלטון KCNA, קים הורה לכל הערים והמחוזות "להיסגר בקפדנות" כדי למנוע את התפשטות הנגיף ואמר כי ציוד רפואי חירום יגויס. כלי תקשורת בדרום קוריאה ובסין דיווחו כי הומלץ לצפון קוריאנים להישאר בבית, מבלי להתייחס לנגיף הקורונה. למרות שצפון קוריאה הכחישה שיש מקרים של נגיף הקורונה במדינה לפני כן, מומחים הטילו ספקות לגבי טענות אלה. פיונגיאנג דחתה משלוחים של חיסונים מתוכנית שיתוף החיסונים העולמית 'קובאקס' והעדיפה לסגור את המדינה הרמטית ולא לקחת חיסונים מערביים.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד