י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות מסוכנת

בעת ביקור השגריר: צלבי קרס הודבקו על החלונות

אמיר מימון, שגריר ישראל באוסטרליה, היה בבניין בפגישה עם מנהיגים יהודים, באותה השעה שני גברים הדביקו מדבקות של צלב קרס על חלונות הבניין. השניים נעצרו. צלבי קרס נמצאו גם על עמודי חשמל לאורך כביש סמוך

בעת ביקור השגריר: צלבי קרס הודבקו על החלונות
השגריר אמיר מימון צילום: באדיבות המצלם

שני גברים נעצרו לאחר שהדביקו מדבקות של צלב קרס בחלקו החיצוני של המרכז הקהילתי בית ויצמן במלבורן אוסטרליה, בזמן ששגריר ישראל אמיר מימון היה בפנים. מימון היה בבניין כדי להיפגש עם מנהיגים מכמה ארגונים יהודיים. אחד הגברים עשה תנועות מגונות מול מצלמות האבטחה של הבניין, מדבקות צלב קרס נמצאו גם על עמודי חשמל לאורך כביש סמוך. כך דווחה התקשורת המקומית.

הבניין, בית ויצמן, נמצא בבעלות ארגון ציוני 'ציונות ויקטוריה' (ZV). נשיא ZV, יוסי גולדפרב, אמר לאתר היהודי AJN: "אני חושב שזה רק מדגיש את החשיבות של ההודעות שפרסם ראש הממשלה במונחים של איסור פרסום צלב הקרס, ברור שראש הממשלה מבין שיש גידול באנטישמיות וזו דאגה לקהילה".

נשיא מועצת הקהילה היהודית של ויקטוריה, דניאל אגיון, שהיה בפנים ואירח את הפגישה, אמר: "בזכות אמצעי האבטחה החזקים והתגובה המהירה של צוותי האבטחה, העבודה שלנו הצליחה להמשיך ללא הפרעה. האירוע הזה מדגיש את החשיבות של שמירה על ערנות כלפי מי שמבקש להפיץ שנאה".

"זה מדגיש את חשיבות ההכרזה של התובע הכללי ג'קלין סימס שהממשלה תחוקק חוק שיאסור הצגה פומבית של צלב הקרס הנאצי. אמנם החוק הזה עדיין לא נכנס לתוקף, אבל ברגע שהוא יהיה, אנשים אלה עלולים לספוג שנת מאסר בגין פעולות דומות. זה מעביר מסר ברור לניאו-נאצים שהם לא רצויים בקהילה שלנו".

מכיוון שהתקרית דווחה למשטרה באופן מיידי, לאחר שהשניים נצפו במצלמות, המשטרה הגיעה למקום מהר ועצרה את העבריינים. משטרת ויקטוריה אמרה בהצהרה, "המשטרה עצרה שני גברים לאחר שהדביקו מדבקות של צלב קרס על מספר בניינים באזור קולפילד ב-12 במאי. "לפי הנטען, המדבקות הוצבו על בתים ברחוב בלקלווה, דרך הות'ורן ועל עמודים וגדרות אחרות ותחנות אוטובוס בסביבות השעה 10:30 בבוקר". גבר בן 29 ובן 21, הואשמו בהתנהגות פוגענית.

אוסטרליה ויקטוריה אנטישמיות צלבי קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד