י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלוחם פנה בטוויטר

האוקראיני שלכוד במפעל הפלדה מבקש סיוע ממאסק

אחד הלוחמים שנכנסו למפעל הפלדה שנצור על ידי כוחות רוסים בעיר מריופול שבאוקראינה, פנה למיליארדר אילון מאסק שיעזור לפנות אותם. "עזור לנו לצאת מאזובסטל למדינה שלישית"

מריופול הרוסה: אילוסטרציה
מריופול הרוסה: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אזרחים רבים חולצו ממפעל אזובסטל הענק בעיר מריופול בשבוע שעבר, במסגרת הסכם עם רוסיה, אך לא הושג הסכם עם מוסקבה על הוצאתם של מאות לוחמים מהמקום, חלקם פצועים, לאחר שבועות של הפצצות. אחד הלוחמים שנכנסו למפעל שנצור על ידי כוחות רוסים, פנה למיליארדר אילון מאסק כדי שיעזור לפנותם מהתופת.

"אומרים שאתה בא מכוכב אחר כדי ללמד אנשים להאמין בבלתי אפשרי. כוכבי הלכת שלנו נמצאים אחד ליד השני, מכיוון שאני גר במקום שבו כמעט בלתי אפשרי לשרוד", כתב המפקד הצבאי סריי וולינה בטוויטר ותייג את חשבונות של אילון מאסק. הציוץ הפך לוויראלי ושותף אלפי פעמים.

 

הציוץ של הלוחם האוקראיני

"עזור לנו לצאת מאזובסטל למדינה שלישית. אם לא אתה, אז מי? תן לי רמז". מאסק, האיש העשיר בעולם, הוא הבעלים של חברת החלל SpaceX ויצרנית המכוניות החשמליות טסלה, ומתכנן לרכוש את טוויטר. לא ברור אם מאסק ראה את הציוץ של החייל. גורמים אוקראינים אומרים כי ישנם כ-1,000 לוחמים שמחזיקים מעמד במנהרות התת-קרקעיות הרבות של אזובסטאל, מאות מהם פצועים קשה וזקוקים לפינוי דחוף.

בפברואר, כשהאינטרנט של אוקראינה השתבש בעקבות פלישת רוסיה, מאסק הגיב לציוץ של פקיד ממשלתי אוקראיני שביקש עזרה. מאסק אמר ששירות הלוויין 'סטארלינק' של החברה SpaceX זמין באוקראינה לכל המדינה, וכך עקף את השיבושים של הרוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה אילון מאסק מריופול פלדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד