י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברקע אישורי הבנייה המצומצמים

ראש המועצה נגד הנשיא ביידן בקונגרס האמריקאי

ראש מועצת שומרון יצא בראש משלחת לוושינגטון ודרש: "הפסיקו את הלחץ הלא מוסרי נגד הבניה" | חברי הקונגרס הצטרפו למחאה: "מתנגדים בחריפות ללחץ של ביידן על ישראל בעניין בנייה בהתנחלויות"

ראש המועצה נגד הנשיא ביידן בקונגרס האמריקאי
יוסי דגן בוושינגטון צילום: באדיבות המצלם

מאבק על כל בית. על רקע אישורי הבנייה היום ליהודה ושומרון, ולאחר הטענות על לחץ אמריקאי שמנע את הבנייה, יצא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בראש משלחת לוושינגטון, שם קיים מרתון של 10 פגישות מהבוקר עד הלילה, בגבעת הקפיטול עם חברי קונגרס וסנאט וביקש את התערבותם.

דגן נועד בין השאר עם חבר הקונגרס בראיין בבין חבר בוועדות התחבורה התשתיות והחלל, וכן עם חבר הקונגרס רוני גקסון, חבר הקונגרס גק פליישמן, חבר הקונגרס גרג סטובי, חבר הקונגרס טים ברצ'יט וחבר הקונגרס אנדי ביגז, ואמר להם: "צר לי לומר, אולם הלחץ של הממשלה שלכם על ממשלת ישראל שלא לבנות בשטחי יו"ש הוא לחץ לא מוסרי. לחץ שמביא לכך שהילדים שלנו נאלצים ללמוד בקרוואנים קרים בחורף ומהבילים בקיץ, ובנים לא יכולים לגור ליד הוריהם ולקבל את הזכות לגידול טבעי.  כל זאת משום שארה"ב סבורה בטעות שיש לה זכות להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל". 

חבר הקונגרס בראיין בבין הזדעזע לשמוע על ההשלכות של הלחץ האמריקאי ויצא באופן חריג בהתבטאות כנגד הממשל האמריקאי: "אני שומע שישנו לחץ שמופעל נגד התפתחות וגידול שכונות וישובים ביהודה ושומרון. אני מתנגד בחריפות למה שהממשלה שלנו עושה בנושא זה, אנחנו רוצים לראות לא רק דו קיום אלא גם התפתחות של הישובים ביו"ש, ואנחנו ראינו זאת כשהיינו שם, דיברנו עם אנשים בצד המוסלמי ובצד היהודי, אנחנו ראינו מוסלמים שמחים שעובדים במפעלים ישראלים, מרוויחים יותר משהיו מרוויחים אם לא היו מועסקים או היו עובדים במקום אחר, לכן ההתפתחות הזו חשובה לשני הצדדים. אני מקווה שממשל ביידן יפסיק ללחוץ על עצירת ההתפתחות של הישובים ביהודה ושומרון ונגד המשך הגדילה שלהם*. התפתחות שמביאה להתקדמות, ולמקומות עבודה לכולם".

גם חבר הקונגרס גרג סטובי הזדעזע לשמוע על ההשלכות של הלחצים של ממשל ביידן על הבנייה ביו"ש ועל ילדים בבתי ספר ותקף גם הוא את הממשל: "מצער מאוד לשמוע על מה שממשל ביידן עושה, דבר שנוגד את היחסים שצריכים להיות בין ישראל לארה"ב, עלינו לחזור למדיניותו של טראמפ, התמיכה שלו בישראל, שהעביר את השגרירות לירושלים וביצע דברים נוספים שממשלת ארה"ב צריכה לעשות עבור ישראל, אז אני שמח לעמוד לצד ישראל"

חבר הקונגרס רוני ג'קסון, קרא לחבריו בקונגרס לסייע לישראל כנגד הלחץ המופעל על הבנייה ביו"ש: "אנחנו מנסים למצוא דרכים לראות כיצד נוכל להביא את תושבי השומרון להיות מוכרים ככאלו שיכולים להקים בתי ספר ושכונות, דברים שהם צריכים. אני עובד יחד עם ראש המועצה יוסי דגן כדי לגרום לזה לקרות, אני רוצה לומר לכולם אנחנו זקוקים לסיוע שלכם כדי לגרום לזה לקרות, זה הדבר הנכון לעשות עבור ישראל ועבור השומרון ואנחנו נוודא שאנחנו עושים הכול כדי לגרום לזה לקרות. תודה לך יוסי שהגעת לכאן ועל כך שאתה גורם לאנשים בארה"ב להיות מודעים לכך".

חבר הקונגרס אנדי בר הזדעזע לשמוע על עצירת הבנייה בתפוח ומבוא דותן עי הממשל האמריקאי ואמר לראש מועצת שומרון ואמר: נפעל יחד עם חברי קונגרס נוספים כנגד התופעה הזו".

חבר הקונגרס גק פליישמן: "אני כאן עם ראש המועצה האזורית שומרון, אנחנו שמחים שהוא כאן, אנחנו תומכים בישראל, ואני יודע שאתה נלחם קשה מאוד עבור התושבים שלך בשומרון ותושבי ישראל".

דגן אמר לאחר רצף הפגישות: "הממשל האמריקאי לא יכול להרשות לעצמו לריב עם ישראל, בין השאר כי יש לישראל וגם ליהודה ושומרון תמיכה מאוד רחבה בקונגרס. תמיכה שאנחנו פועלים עבורה כבר שנים. לכן ממשלת ישראל לא יכולה להסתתר מאחורי לחץ אמריקאי. ברגע האמת ביידן לא יוכל להרשות לעצמו לריב עם ישראל. לכן אני קורא לממשלה לאשר תנופת בנייה ביו"ש ולהפסיק לפגוע באינטרסים של ישראל".

היום צפויים להיות מאושרים כ-4000 יחידות דיור בלבד לבנייה ביהודה ושומרון. זאת על אף שכבר פעמיים התבטלה התכנסות הוועדה המאשרת את הבנייה בשל "לחץ אמריקאי" לדברי גורמים בכירים בממשלה. בשומרון קוצצה בניה שך מאות יחידות דיור בישובים מבוא דותן וכפר תפוח. בנייה לה מחכים שם כבר שנים. בתחילת השבוע הפגינו תושבי הישובים יחד עם ראשי המועצות ביו"ש בדרישה לאשר את 1800 יחידות הדיור שקוצצו ביו"ש.

ג'ו ביידן יוסי דגן קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד