י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדלתיים סגורות

מעצר המחבלים מאלעד הוארך בשבועיים

פרטים רבים מחקירת הפיגוע באלעד עדיין נותרו חסויים ולכן הדיון בהארכת המעצר של המחבלים מאלעד נערך בדלתיים סגורות. השניים לא שוחחו עם עורכי דינם בשל מניעת מפגש מצד שב"כ, ותיק החקירה הועבר לפרקליטות

מעצר המחבלים מאלעד הוארך בשבועיים
המחבלים מאלעד בבית המשפט צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (חמישי) ב-14 ימים את מעצר המחבלים אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שרצחו שלושה בני אדם באלעד ופצעו ארבעה נוספים.

על פי הדיווח שהובא באתר 'ווינט', השופט ארז מלמד נעתר לבקשת המשטרה לנהל את הדיון בדלתיים סגורות, למרות שפרטים רבים נחשפו בתקשורת מאז מעצרם של המחבלים - ובין היתר השניים שחזרו את הפיגוע. תיק החקירה כבר הועבר לפרקליטות שהחלה לעבור על חומרי החקירה. המחבלים מיוצגים על ידי עורכי דין מטעם הסנגוריה הציבורית. עורכי הדין מוחמד אנבוסי ועבד אבו עמר לא שוחחו עם השניים לפני הדיון בשל מניעת מפגש מצד שב"כ.

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, הודו כבר כשנתפסו שביצעו את הפיגוע. אל-ריפאעי ואבו שקיר עבדו באלעד כשוהים בלתי חוקיים, וביום חמישי בשבוע שעבר פתחו במסע רצח בדיוק במוצאי יום העצמאות - ורצחו במכות גרזין את אורן בן יפתח, שהסיע אותם מהגדר מבלי שידע על כוונתם. אחרי שרצחו את בן יפתח ברחוב אבן גבירול, המשיכו השניים למתקני השעשועים הסמוכים - ורצחו את יונתן חבקוק ובועז גול.

המחבלים נמלטו ונתפסו בתום מצוד של 62 שעות בשטח הפתוח שבין אלעד לקיבוץ נחשונים, כקילומטר וחצי מזירת הפיגוע. השניים, שנתפסו על-ידי אנשי מילואים של יחידת מרעול ולוחמי יחידות מיוחדות, לא התנגדו למעצר ומיד נכנעו. מהחקירה עולה כי מדובר בשני מחבלים שלא משתייכים לארגון טרור, והחליטו יחד לבצע פיגוע בישראל. הם בחרו להגיע לאלעד, שבה עבדו ללא היתר ואותה הכירו היטב.

הארכת מעצר פיגוע באלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד