י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ימנע פיגועים אחרונים"

משפחת המחבל עתרה; אחות הנרצח שכנעה את השופטים

משפחת המחבל שביצע את הפיגוע הנורא בבני ברק ערערה לבית המשפט נגד הריסת ביתם, בעתירה טענו כי העונש אינו מדתי ויפגע בדוד המשפחה, אחותו של הרב אבישי יחזקאל הי"ד התפרצה בזעם: "ומה עם הדוד שלי? הרוצח השפל לא פגע בו?" | הדיון הסתיים ללא הכרעה

משפחת המחבל עתרה; אחות הנרצח שכנעה את השופטים
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בעתירה של משפחת המחבל שביצע את הפיגוע הנורא בבני ברק לפני כחודש נגד הריסת ביתם. לאחר שנמסרה הודעה למשפחת המחבל דיא חמארשה על כוונת צה"ל להרוס את הבית בו התגורר.

לפני העתירה שיגרו בני משפחת הקדוש יעקב שלום מכתב מיוחד לשופטים בו דרשו מהם לא לרחם על משפחת המחבל, בדיון עצמו השתתפו אחיותיו של הרב אבישי יחזקאל הי"ד ודיברו על לב השופטים כי הריסת בית המחבל חייבת לצאת אל הפועל משום שזה יגרום להרתעה רבה.

בדיון עצמו נטען לשופטים כי חלק מהדירה משמש כבית עסק ולכן אין להורסו, עוד נטען, כי מדובר בעונש לא מידתי וחובה להרוס רק חלק קטן מהבית. וכן שההרס יפגע בדוד המשפחה.

יפית, אחותו של הנרצח אבישי יחזקאל זעקה מדם ליבה לעבר השופטים, מה עם הפגיעה בדודים שלי? בהורים שלי? במאות ואלפי ילדים בבני ברק? בתלמידי הרב שבוכים כעת על רבם האהוב שנפטר.

במהלך הדיון הוצג פוסט שהעלה לפייסבוק אביו של המחבל, שבו הודה למי שניחם אותו על מות בנו. הפרקליטה שמייצגת את המשפחה ניסתה לגמד את הפוסט ואמרה לשופטים כי "בסוף מדובר באבא שאיבד את בנו". אולם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות לא השתכנעה והיא הגיבה בכעס: "זה טקסט מקומם, הוא התגאה בבן שלו".

נציגת המדינה אמרה: "האב תומך ולא מסתייג ממעשה הבן. בפסיקה נקבע שהתמיכה בדיעבד של בני המשפחה היא שיקול שצריך לשקול בנוגע להרתעה שיש בהריסת הבית".

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו שמייצג את משפחות הנפגעים בפיגוע, מסר: ''הרס בתי מחבלים הוא כלי מציל חיים ומהווה הרתעה. ההרתעה חלה רק כשהבית כולו נהרס ובאופן מהיר ומיידי. אנחנו קוראים לנשיאה חיות עוד היום להוציא פסק דין שמאפשר באופן מידי להרוס את הבית כולו ולא למשוך את ההחלטה עוד זמן רב ולגרום להרתעה להתפספס''.

פיגוע בבני ברק בית המשפט הריסת בתי מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד