י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קמפוס מפואר במרכז העיירה

תיעוד: כך חנך הרבי את ה'דער פשיסחה הויף'

בקרב צאצאי בית פשיסחה - ביאלא קיימת התרגשות גדולה כי לראשונה מאז היות המקום אבן לתורה וחסידות בטרם המלחמה. צפו בתיעוד מסכם מהצאצא הרבי מביאלא בני ברק חונך את המקום במסע הקודש בפולין 

תיעוד: כך חנך הרבי את ה'דער פשיסחה הויף'
חנוכת פשיסחה הויף בפולין צילום: באדיבות המצלם

בקרב צאצאי בית פשיסחה - ביאלא קיימת התרגשות גדולה כי לראשונה מאז היות המקום אבן לתורה וחסידות בטרם המלחמה, נרכש במקום קמפוס מפואר במרכז העיירה סמוך ונראה לבניין בית הכנסת העתיק ע"י האגודה "דער פשיסחה הויף" שע"י מוסדות ביאלא ב"ב, בנשיאות האדמו"ר, במקום מנוחתו של היהודי הקדוש מפשיסחה, וממשיכי דרכו הרבי ר' ירחמיאל, והרבי ר' בונים זיע"א בעיירת פשיסחה בפולין.

האדמו"ר שהה במקום עם קבוצה מצומצמת מחסידיו מיום שישי כאשר במקום התפלל שחרית לראשונה בבית הכנסת בבניין הכנסת אורחים ואף הניח תפילין לבחור בר מצווה, הייתה ניכרת ההתרגשות הגדולה על האדמו"ר ועל כל קהל המסתופפים להנציח שם ושארית הצדיקים הקדושים אשר היו חיים שם ואשר מקום מנוחתם במקום.

לאחר התפילה ומעמד הכנה דרבא עלה הרבי לציון הקדוש כשספר תורה בידו כפי שציווה היהודי הקדוש זיע"א בחיים חיותו שיגיע זמנים קשים לכלל ישראל יבואו אליו עם ספר תורה מניין יהודים, ויפעל בכוחו הגדול לביטול הגזירה,

במוצש"ק נערך בבניין מעמד קביעת המזוזות וסעודת מלווה מלכה ע"י הרבי ששהה בשבת וחנך את המקום בקביעת מזוזות בהשתתפות ראש העיר וצוות לשכתו, הרבי אף העניק תשורה נאה לראש העיר על עזרתו הרבה למען פעילות העמותה לבצע צו מניעה לבניית כביש חדש לעיר אשר היה אמור לחצות ח"ו את בית הקברות.

בדברות קודש הודה האדמו"ר לעסקנים הנושאים בעול הרה"ח רבי אהרן טויסיג והר"ר אליעזר דוד רובינשטיין אשר עמלו וטרחו רבות במשך החודשים האחרונים לשקם את הבניין השוכן במקום על מנת שיוכל לשמש למטרה הראויה לשמה הוא נרכש, כבניין הכנסת אורחים לאלפי שלומי אמוני ישראל שפוקדים את הציון הקדוש במשך כל ימי השנה.

האדמו"ר העלה על נס עת העובדה הפלאית שלמרות שישנם כיום עשרות אלפי צאצאים של ה"יהודי הקדוש" וחצרות חסידיות רבות המסתעפות מבית המדרש ה"פשיסחאי" ולמרות זאת לא הקים אף אחד במקום הכנסת אורחים כראוי וכיאות, והתבטא בהתרגשות שכל אחד מרבותינו הקדושים הכין בחייו מתנה למשיח, וזהו כשיבוא בב"א נביא לו במתנה את הבניין המפואר.

ביום ראשון יומא דהילולא של הרבי בעל ה'דברי בינה' מביאלא עלה הרבי לאוהל האדמו"רים בבית החיים העתיק בוורשה אשר גם כן שופץ ונבנה לאחרונה ע"י עסקני 'דער פשיסחה הויף'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה הקרובה יחלו בשיפוצים במקום לבניית מקווה טהרה, חדרי לינה, שיוכל לאכלס את המסתופפים על הציונים הקדושים,

וכן בהמשך מתכוונים באגודה לפעילות מיוחדת לבניית כביש החדש אשר יוביל לבית החיים וכן גידור המקום מחדש למניעת פלישה של אינשי דלא מעלי, אנטישמיים אשר מכבר פעמיים חיללו מקום קדוש זה.

פשיסחה ביאלא בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד