ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות איסור הצבא

תיעוד יוצא דופן: ברית המילה נחגגה במחסום

בעקבות האיסור המתמשך על מעבר רכבים לחומש, נערכה אתמול בשעות אחה"צ, ברית מילה לבנו של אחד מאברכי הישיבה במחסום | ישיבת חומש: "בזמן שבממשלה מנסים לרדוף ולהתנכל לישיבה – אנחנו מתפתחים וגדלים"

תיעוד יוצא דופן: ברית המילה נחגגה במחסום
ברית מילה במחסום חומש צילום: ישיבת חומש

למעלה מ-200 איש הגיעו אתמול (חמישי) בשעות אחר הצהריים אל פאתי הישוב חומש במטרה לחגוג ברית מילה לבנם של אחת ממשפחות האברכים בישיבת חומש. האורחים הרבים שהגיעו נעצרו בדרכם ע"י מחסומים אותם הקימו כוחות צה"ל, והברית התקיימה במחסום הצבאי בו נחסמו בדרכם לחומש.

המשפחה והאורחים הרבים שהגיעו לשמוח לברית המילה, נחסמו בדרכם אל עבר היישוב חומש ע"י כוחות שהגיעו למקום לאחר שהבחינו בשיירת הרכבים שעושה דרכה לחומש. נזכיר כי לאחרונה הוחרמו למעלה מחמישה רכבים אשר עשו דרכם לישיבה, זאת לאור הנחיות חדשות בהן נוקטת הממשלה במטרה למנוע את ההגעה לחומש ולישיבה במקום שמוגדרת כשטח צבאי סגור.

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, ותלמידים נוספים איחרו לטקס הברית בשל התפרעויות אלימות של ערבים בסמוך ליישוב. לאחר שראו כי לא ניתן לרדת מהיישוב עם רכבים לכיוון המחסום בו נערכה הברית, צעדו ראש הישיבה והתלמידים ברגל עד שהגיעו לשמחה.

בשל ההנחיות החדשות של הממשלה שאוסרות מעבר כלי רכב, ומהדקות את טבעת החנק סביב ניסיונות העלייה, נאלצו רבני ותלמידי הישיבה לעלות חזרה ברגל לחומש.

צילום: ישיבת חומש.

ראש הישיבה, הרב אלישמע כהן, בירך בברית המילה את משפחתו של האברך שערך ברית לבנו: "משפחת בן פזי, מותיקי הישיבה בחומש, ממשיכים את הברית והקשר עם ארץ ישראל. קשר שהתחדש על ידי ההורים והסבים של עמיחי והלל היקרים, מותיקי ההתיישבות".

"קשר שניסו לנתק בתוכנית ההתנתקות האכזרית, אז עמיחי עוד היה גר בכפר דרום, קשר שאנחנו ממשיכים לטוות וברית שאנחנו מחוייבים לה מימי אברהם אבינו שהלך כאן בשומרון ועד לימינו אנו. המחסומים הפיזיים הם זמניים והם יחלפו ככל שנסיר את המחסומים בלב שלנו ובקשר שלנו לארץ", אמר ראש הישיבה לאחר מעמד המילה.

מנכ"ל הישיבה, שמואל וונדי, הגיב לחסימת המשפחה בדרך לברית ואמר: "הנסיונות להפחיד אותנו ולמנוע מאיתנו להמשיך ולהגיע לחומש ולישיבה לא יצלחו. התלמידים הרבים ומשפחות האברכים מגלים מדי יום ומדי שעה מסירות נפש על המשך קיומה של הישיבה ושל לימוד התורה בה".

"בזמן שבממשלה יש מי שמנסה לחסום ולדכא את רוחם של התלמידים ומשפחות האברכים והרבנים, אנחנו ממשיכים וגדלים. התורה של ישיבת חומש תמשיך ותגדל וכן גם משפחות האברכים שב"ה צומחות ומתרחבות. כאשר יענו אותנו -כן נרבה וכן נפרוץ", אמר מנכ"ל הישיבה.

צילום: ישיבת חומש.

לאחר הברית הגיעה ניידת משטרה למקום והחל לתעד את הרכבים והמשתתפים. התנהלות המשטרה גררה מעט עימותים מול החוגגים שניסו להבין מה פשר העניין ולא זכו למענה. לאחר זמן קצר הרכבים פונו והניידת עזבה את המקום.

לאברך הישיבה, עמיחי בן פזי, זהו הבן השני, לו הוא עורך ברית ביישוב חומש. לבנו הקודם, יראה בן פזי, ערך עמיחי את הברית ביישוב עצמו לפני כשנתיים. בדבריו בברית היום, העביר בן פזי מסר לממשלה בקריאת השם: "כמו ציפורה שערכה מילה לבנה בעזרת צור בדרך, כך גם אנחנו עורכים ברית לבננו 'צור יוסף', מתוך בקשה שיאסוף ה' את חרפתנו. זה שחוסמים את חומש לא יגרום לנו להיות ספונים בביתנו – אלא לצאת החוצה ולהגיע עד כמה שאפשר. עד למחסום. עד לאן שידנו מגעת", אמר אבי הרך הנולד.

ברית מילה מחסום צבאי ישיבת חומש אלישמע כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד