י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוקחים אחריות

לאחר הסערה: לופטהנזה השעתה עובדים שאסרו על חרדים לטוס

חברת התעופה הגרמנית, לופטהנזה, השעתה עובדים אנטישמים שאסרו על כ-130 חרדים לטוס בשבוע שעבר, משום ששניים מהם לא צייתו להוראות לעטות מסכות. לאחר התנצלות מאולצת של החברה בפני רבה הראשי של ברלין, הם הודיעו שהם מפיקים לקחים ומשעים את העובדים

לאחר הסערה: לופטהנזה השעתה עובדים שאסרו על חרדים לטוס
חרדים בשדה התעופה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

לאחר הסערה הגדולה שגרמו מספר עובדים אנטישמים בחברת לופטהנזה הגרמנית, כשאסרו על כ-130 חרדים לטוס כעונש קולקטיבי, עובדי החברה שלקחו חלק בהתנהלות הגזענית והמחפירה, הושעו על ידי החברה. כך דווח אתר הנסיעות Dan's Deals.

ביום רביעי, 4 במאי, נאסר על כ-130 יהודים - שכללו שתי קבוצות נסיעות נפרדות ומספר אנשים נוספים, לטוס בטיסות המשך מפרנקפורט לבודפשט, לכאורה בגלל ששניים מהם לא עטו מסכות מניו יורק לפרנקפורט, כפי שמחייב החוק הגרמני. אך נוסעים לא יהודים שלא צייתו להוראות הורשו לקחת את טיסת ההמשך. ההתנהלות עוררה סערה ענקית בארה"ב, ובגרמניה, ולאחר התנצלות מאולצת של החברה, הם הודיעו שהם משעים את העובדים שלקחו חלק בהתנהלות הגזענית והמחפירה. כך דווח אתר Yeshiva world news.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' קרסטן ספוהר, מנכ"ל חברת התעופה לופטהנזה, התנצל על האירוע האנטישמי שהתרחש במטוס החברה וגינה את העונש הקולקטיבי שספגו כ-130 הנוסעים החרדים. המנכ"ל הביע את התנצלותו בשיחת זום שקיים עם רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל; "לאנטישמיות אין מקום בלופטהנזה", אמר המנכ"ל, "מה שקרה לא היה צריך לקרות".

כזכור, הסיפור החל כשחברת התעופה הגרמנית סירבה לעלות לטיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט בשבוע שעבר, כ-150 חרדים שרצו להגיע להונגריה להתפלל בציון בקרעסטיר, זאת כעונש קולקטיבי על כך שקומץ נוסעים סירב לעטות מסיכות בטיסה הראשונה מניו יורק.

בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנוסעים היהודים הפתעה. שוטרים חמושים שמנעו פיזית מכל הנוסעים היהודים לעלות לטיסת הקונקשן. בהתחלה הם לא קיבלו תשובה ברורה על מה המהומה, אבל אז הגיעה דיילת קרקע שאמרה את המשפט הבלתי ייאמן: "כולכם נענשים בגלל המעשים של כמה יחידים. היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

נוסעים רבים נאלצו להוציא עוד מאות דולרים והיו כאלה שהוציאו מעל 1200 דולר כדי לטוס הביתה, חלקם ויתרו על הגעה לקרעסטיר כי היו חייבים לחזור הביתה ושילמו טיסה חזור דרך חברת תעופה אחרת, חלקם פספסו טיסות המשך. עשרות נוסעים אחרים שהזמינו נסיעות לבד מצאו את דרכם לקערסטיר בכוחות עצמם. רוב האנשים תכננו להיות בקרעסטיר רק כמה שעות ותכננו לבקר בערים אחרות באמצעות טיול באוטובוס, אבל הם בסופו של דבר הפסידו את היום, ונאלצו לבלות יום נוסף באירופה במקום שלא תכננו, יחד עם הוצאות אחרות. על פי שיחות שניהלו נוסעים עם צוות הקרקע, התברר כי הקברניט החליט שלא להטיס את החרדים, גם לאחר תחנונים של דיילי הקרקע.

לופטהנזה הדרת חרדים שנאת חרדים אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד