י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

המזכיר המיתולוגי של ישיבת 'חברון' הלך לעולמו

הרב הגאון ר' אהרן פילמר זצ"ל, שהיה המזכיר המיתולוגי של ישיבת חברון בירושלים במשך עשרות שנים, הלך הלילה לעולמו בגיל 90. 'בחדרי חרדים' על מסכת חיים מופלאה של תורה ועבודה היו משוש חייו של ר' אהרן ששיכל בחייו בן ובת 

המזכיר המיתולוגי של ישיבת 'חברון' הלך לעולמו
רבי אהרן פילמר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו הרה"ג רבי אהרן פילמר זצ"ל מזכירה המיתולוגי של ישיבת חברון למעלה מ-50 שנה ומקורבם של ראשי הישיבה לדורותיה והוא בן 90 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בכ' טבת תרצ"ב לאביו הרב יצחק פילמר ז"ל ממנו התייתם בגיל שלוש, ולאחר מכן מאמו ע"ה, בהיותו ילד קטן גידלו מרן הגאון רבי דב בעריש ויינדנפלד גאב"ד טשעבין זצ"ל אליו היה קשור בעבותות ובן טיפוחיו, לאחר מכן היה קשור לראש ישיבת טשעבין הגאון רבי ברוך שמעון שניאורסון זצ"ל. 

בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים שם הגה בתורה בצורה מיוחדת והיה חביבם של ראשי הישיבה, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת חנה שתחי' בתו של הרב מרדכי לרנר ז"ל איש החינוך בשכונת שערי חסד בירושלים. שימש כגבאי בית הכנסת ניטנברג המיתולוגי בירושלים וכן במניין הנץ ב'זכרון משה' והיה קשור לגאון רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל ראב"ד 'העדה החרדית' ובעל ה'אבן ישראל'. 

היה ידיד נפשו של הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל', ר' אהרן היה דמות נערצת ואהובה על כל תלמידי הישיבה דמות של ירא שמים מרבים צנוע ומעלי, ניצל את הזמן, ובכל עת היה יושב ולומד ותמיד היו שגורים על פיו דברי תורה וקושיות, צהלתו על פניו בכל עת ותמיד דבק באמונה.

היה חברותא במשך שישים שנה של הגאון רבי אליהו ויספיש שיבלחט"א וביחד הוציאו את היצירה הידועה ספר הסוכה וספר ארבעת המינים, שקיבלו את הסכמתם של גדולי הדור והינם ספרי יסוד בנושאים אלו בלימוד ההלכות. 

בחיי חיותו שיכל בחודש שבט תשע"ד את בנו הרב החסיד ר' שמואל פילמר זצ"ל מחשובי נכבדי חסידי לעלוב שהיה מנהלה של ישיבת חברון ובתו מרת פרומה לאה קנובליך ע"ה ממודיעין עילית, שנפטרה בחודש טבת תשפ"א לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופה במשך שנה וחצי.

הותיר אחריו זרע ברך ה' בנו הגאון רבי אליהו יצחק מרבני כולל טהרות בירושלים ומנהל רוחני של תלמוד תורה 'המסורה', בנותיו לבית כהן חשין זילברמן, נכדים, נינים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה יצא הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת בהר) מבית הלוויות שמגר בירושלים שם ספדו לו ראשי הישיבה הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין, הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, בנו רבי אליהו יצחק, ואחיינו הרב קוט מישיבת 'קול תורה', משם יצאה מסע הלוויה להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

שמואל פילמר ישיבת חברון לאה פרומה קנובליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד