י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כך תשמרו על הכסף שלכם

צפו: שטר מזוייף של 200 שקלים הפיל אלפי בתי עסק

בשבועות האחרונים מסתובב בשוק שטר חדש של 200 שקלים שהפיל אלפי בתי עסק ברחבי הארץ. מדובר בשטר מזויף, שכמעט לא ניתן לגילוי כי הוא אינו אמיתי | כל שטר שכזה נמכר במחיר 50 שקלים אמיתיים | צפו

צפו: שטר מזוייף של 200 שקלים הפיל אלפי בתי עסק
שטרות כסף מזומן צילום: דוברות המשטרה

בשבועות האחרונים אלפי חנויות, סופרמרקטים, פיצוציות, תחנות דלק, חנויות בקניונים ומסעדות הפסידו מיליוני שקלים. בשל שטר תמים לכאורה של 200 שקלים שזויף ברמה גבוהה ושכמעט לא ניתן לגלות כי לא מדובר בכסף אמיתי.

שטר ה-200 הופץ בבני ברק, פתח תקווה, אלעד, מודיעין עילית, בית"ר, ירושלים ומשם לרחובות, חיפה והקריות, באר שבע, אשדוד, אשקלון ולוד. עלות הייצור של שטר 200 ברמה שכזו נע בין חמישה לעשרה שקלים. הרווח הוא עצום: זייפן יכול להרוויח בחודש טוב בין חצי מיליון למיליון שקלים נטו לאחר כל הניכוי של ההוצאות: דפים מיוחדים, חומרים כימיים, חשמל ועוד. כך דווח באתר Mako.

בבני ברק למשל, תפסו לאחרונה מתנדבי 'השומרים', כמה נערים מפתח תקווה ואימהות חד הוריות שרכשו מוצרים רבים בשטרות של 200 שקל מזויפים אבל מהסדרה הקודמת ולא החדשה. כמה נערים נעצרו לחקירה במשטרת מרחב דן. הם לא ידעו לספר מאיפה קיבלו או קנו את השטרות המזויפים שגרמו נזק של מאות אלפי שקלים לבעלי עסקים מקומיים.

עוד דווח ב'מאקו' כי השטר הבלתי ניתן לזיהוי טרם הגיע לידיהם של חוקרי משטרת ישראל. ההערכות הן שמאות אלפי שטרות של 200 שקל מהסדרה החדשה מופצים כיום ברחבי הארץ. למרות זאת באחרונה השטר המדובר הגיע לכמה מומחים לזיהוי שטרות מזויפים שאמרו כי השטרות מזויפים ברמה מאד גבוהה, עד כדי כך שקשה מאוד להבדיל בין המקורי למזויף.

שטרות כסף מזוייפים 200 שקל זיוף שטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד