י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מות העיתונאית בג'נין

צה"ל מפרסם דו"ח ביניים: "ללא שיתוף פעולה נשאר במבוי סתום"

צה"ל מפרסם את מסקנות הביניים מתחקיר אירוע הירי שהוביל למותה של הכתבת, שירין אבו עאקלה. על פי הממצאים, ישנן שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בה אך לא ניתן לקבוע בוודאות מה גרם למותה. על פי הודעת צה"ל בכדי לקבוע את מקור הירי יש צורך בשיתוף פעולה בבדיקה בליסטית לקליע

צה"ל מפרסם דו"ח ביניים:  "ללא שיתוף פעולה נשאר במבוי סתום"
חיילי צה"ל מתאמנים צילום: Michael Giladi/Flash90

צה"ל מפרסם היום (שישי) את מסקנות הביניים מתחקיר מותה של העיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך חילופי אש עם מחבלים במחנה ג'נין, וקובע כי לא ניתן לקבוע את מקור הירי ללא שיתוף פעולה בחקירה מצד הפלסטינים ובדיקה בליסטית מקצועית לקליע שהרג את העיתונאית.

מהתחקיר עולה כי ישנן שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בה: "כחלק מהניסיון לפגוע בכוח הצבאי בוצע ירי מאסיבי של חמושים פלסטינים, בו נורו מאות כדורים ממספר מוקדים. כחלק מהניסיון של החמושים הפלסטינים לפגוע בכלי הרכב הצה"ליים נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב הצבאיים, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה.

האפשרות השנייה היא שבמהלך הלחימה אחד הלוחמים ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם. המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים וישנה האפשרות שהכתבת שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב לכתבת הינו כ- 200 מטרים.

קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין שתי האפשרויות הללו. נכון לרגע זה הפלסטינים לא נענו לבקשתנו לקיים תחקיר משותף או להעביר לנו את ממצאי החקירה שלהם ובין היתר גם את הקליע, ישראל אף הציעה לנציגים הפלסטינים (וכן לנציג אמריקאי) להיות נוכחים ולהשתתף בתהליכי הבדיקה המקצועיים, הפתולוגיים, הבליסטיים ואף בבדיקה הפורנזית של הקליע - הצעות אלו נתקלו בחוסר שיתוף פעולה וללא מענה".

מצה"ל נמסר: הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת. אנו מביעים את צערנו על מותה של שירין, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו, צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

צה"ל שירין אבו עאקלה ג'נין תחקיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד