י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אב לשישה ילדים

הותר לפרסום: לוחם ימ"מ נהרג בעת חילופי ירי עם מחבלים בג'נין

במהלך פעילות לוחמי צה"ל וימ"מ היום בג'נין, נהרג לוחם ימ"מ נועם רז הי"ד בהיתקלות עם מחבלים שניהלו קרב יריות. הוא הותיר אחריו שישה יתומים | ראש הממשלה, שר הביטחון והמפכ"ל ספדו ללוחם האמיץ שרק לפני מספר שבועות הציל את חברו ליחידה שנפצע קשות בג'נין

הותר לפרסום: לוחם ימ"מ נהרג בעת חילופי ירי עם מחבלים בג'נין
לוחם הימ"מ נעם רז צילום: דובר צה"ל

לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד נהרג היום (שישי) במהלך חילופי האש בג'נין. רז בן ה-47, הוא אבא ל-6 ילדים והיה ממקימי היישוב קידה בבנימין, שם התגורר. נעם נפל הבוקר במהלך קרב עם מחבלים חמושים שביצעו ירי לעבר כוחותינו בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין.

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כ נעם היה מעמודי התווך של היישוב. "איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל. נטע מטע זיתים באזור והיה איש אהוב על כל סביבתו. הוא היה לוחם פעיל בימ"מ מזה 23 שנה", נמסר בהודעת המועצה. "היישוב קידה ותושבי בנימין כולם משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעה קשה זו".

במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, נפצע רס"ב נעם רז באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם ולאחר  נקבע מותו.

רס"ב נעם רז ז"ל, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הלוחם נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע.

לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו. יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל."

במשך שעות ארוכות כיתרו כוחות צה"ל ומשמר הגבול את ביתו של איש הג'יהאד האיסלאמי, מחמוד דבעי. הלוחמים שהיו סביב הבית קראו לעברו ולעבר אנשים נוספים ששהו במבנה לצאת - אך לאחר שאלו לא נענו בוצע ירי והופעל לחץ כבד באמצעות דחפורים. במקום פרצה שריפה ולפחות 11 פלסטינים נפצעו.

הפעילות נגד המבוקש בג'נין כללה חילופי אש כבדים. במהלך כל הפעילות לא דווח על נפגעים בקרב את הכוחות. פציעתו של לוחם הימ"מ התרחשה בתום הפעילות, בזמן שהלוחמים החלו לעזוב את האזור.

הכוחות פעלו הבוקר בכמה אזורים ביהודה בשומרון, במסגרת מבצע 'שובר גלים' למיגור גל הטרור. הכוחות פעלו גם באזור ג'נין, על רקע מסע הלוויתה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה שלשום בעיר, הצפויה להיערך במהלך היום בירושלים. במשטרה ובמערכת הביטחון נמצאים בכוננות מחשש להתפרעויות אלימות ולפיגועים. בצה"ל ביצעו תחקיר במקום התקרית במטרה

הלוחמים שנכנסו למחנה הפליטים נתקלו באש שנפתחה לעברם ע"י מחבלים והשיבו בירי חי. לפי הפלסטינים, אחיו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של בג'נין שהצליח להימלט מכלא גלבוע, נפצע במהלך חילופי האש. הפלסטינים דיווחו כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי וכי מצבו מוגדר יציב.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר בעקבות נפילתו של לוחם הימ"מ: "איבדנו היום גיבור אמיתי, את נועם רז - לוחם ימ"מ אמיץ שחירף את נפשו למען ביטחון ישראל, במהלך מבצע יזום, מורכב ורגיש כנגד מחבלים. ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נועם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות".

"נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם. יהי זכרו ברוך".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי ספד ללוחם האמיץ ואמר: "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז ז"ל שנפל בחילופי אש עם מחבלים.
נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל. נעם שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה היה בנוסף גם פרמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב".

לדברי רנ"צ שבתאי: "שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם. רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ".

"הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה. בימ"מ הוא יזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה". כך מפכ"ל המשטרה.

לוחם ג'נין שוטר נהרג ילדים יתומים נעם רז ימ"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד