י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא נגמרות הטלטלות ב'ימינה'

דרמה פוליטית: השר כהנא מתפטר מהממשלה; כלפון יודח מהכנסת

שעה לפני כניסת השבת, הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא על פרישתו מהממשלה וחזרתו לכהן כחבר כנסת מן המניין | מי שישלם בכסאו הוא חבר הכנסת יום טוב כלפון שישוב ויעשה לביתו | ההתפטרות מגיעה שבוע לפני הילולת הרשב"י שעליה הוא אמור לפקד בתחום משרדו

דרמה פוליטית: השר כהנא מתפטר מהממשלה; כלפון יודח מהכנסת
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעה לכניסת השבת הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא על כוונתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת ותיפסק כהונתו בממשלה באופן מיידי והוא יחזור לכהן כחבר כנסת.

את מקומו כשר לשירותי דת יתפוס ראש הממשלה נפתלי בנט וכהנא ישמש כסגן שר במעמד שר תחתיו, בשאיפה לחזור לכהן כשר כאשר יתאפשר להצביע על מינוי בכנסת.

המשמעות היא שחבר הכנסת הנורבגי יום טוב כלפון יודח במיידית מהכנסת ויחדול מלכהן כחבר כנסת. בימים האחרונים חששו ב'ימינה' כי כלפון עשוי לערוק מהקואליציה ולהצביע עם האופוזיציה על הפלת הממשלה.

בסביבתו של השר המתפטר מתן כהנא אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הסיבה שכהנא חוזר לכנסת היא מאחר ולבנט אין איש אמון מטעמו לנהל את האינטרסים בכנסת. כהנא שנותר האחרון שנאמן על מלא לבנט התגייס לסייע.

התפטרותו של כהנא תשפיע גם הילולת הרשב"י, פחות משבוע בלבד לאירוע הענק, כהנא לקח את האחריות וכעת, בעוד נראה כי צפויה קריסת ענק ביום ההילולא, כהנא מודיע על ההתפטרות ואולי מסיר מעליו את האחריות.

׳בחדרי חרדים׳ יביא את המשמעויות וההשלכות הפוליטיות למהלך הדרמטי, לאחר צאת השבת.

יום טוב חי כלפון מתן כהנא מכתב התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד