י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה פוליטית

שעה לשבת: השר כהנא התפטר והדיח את כלפון

שעה לכניסת השבת הודיע השר מתן כהנא על פרישתו מהממשלה ובכך הדיח מהכנסת את חבר מפלגתו הח"כ 'הנורבגי' יום טוב כלפון | כהנא יכהן מעתה כסגן שר הדתות במעמד שר

שעה לשבת: השר כהנא התפטר והדיח את כלפון
מתן כהנא/יום טוב כלפון צילום: דוד כהן/יונתן זינדל, פלאש 90

שעה לכניסת השבת הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא כי הוא מתפטר מתפקידו כשר בממשלה וחוזר לכהן כחבר כנסת, זאת במטרה לחזק את מטרותיו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

כהנא עשוי לכהן כחבר כנסת וייתכן אף כיו"ר הקואליציה, כאשר במקביל הוא ימשיך לנהל את העיניים במשרד לשירותי דת בתפקיד סגן השר במעמד שר תחת ראש הממשלה נפתלי בנט שיכהן כשר הדתות.

מאחורי המהלך הדרמטי עומדת כוונה לחזק את ראש הממשלה בנט, שכהנא נותר הנאמן היחיד מתוך חברי 'ימינה' הנותרים, מאז פרשה חבר הכנסת עידית סילמן מהקואליציה נותר בנט ללא איש אמון שינהל את המהלכים בכנסת.

בנוסף, בימים האחרונים עלו תרחישים כי חבר הכנסת הנורבגי יום טוב חי כלפון עשוי לפרוש מהקואליציה, שביום רביעי הוא נעדר מכמה הצבעות, זאת לצד מכתב חריף ששיגר לו רבו ראש הישיבה הגר"מ מזוז, לפני כמה שבועות שנחשף בימים האחרונים שבו קרא לו לעשות מעשה ולפרוש מהקואליציה.

כהנא ינסה גם לחזור לתפקיד שר בממשלה, אך מאחר והדבר דורש רוב בכנסת הוא יתקשה לעשות זאת באופן מיידי, ולכן תחילה יכהן כאמור כסגן השר במעמד שר וימשיך כרגיל בתפקידו במשרד.

כהנא לא יוכל לכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים ומי שיעמוד בראשה לפי החוק הוא ראש הממשלה נפתלי בנט, בנוסף, ההתפטרות של כהנא מגיעה ימים ספורים קודם הילולת הרשב"י במריון שנמצאת תחת אחריותו, אך המהלך הפוליטי כנראה לא ישפיע על ההילולה.

המשמעות של הפרישה היא שכבר מחר ביום ראשון יסיים באופן אוטומטי חבר הכנסת יום טוב כלפון את כהונתו בכנסת, שבה הוא כיהן כח"כ נורבגי, מהלך שמפורש כהדחת ח"כ כלפון.

מתן כהנא מפלגת ימינה נפתלי בנט יום טוב חי כלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד