י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סקר חדש

רוב הישראלים מאוכזבים מהממשלה, אך לא ישנו הצבעתם

רוב הישראלים מאוכזבים מתפקוד הממשלה נוכח גל הטרור, למרות זאת, 68% מהישראלים לא שינו את עמדתם הפוליטית ויצביעו בבחירות הבאות לאותה המפלגה | עוד בסקר, רוב הישראלים מציעים לנתניהו לא לחתום הסדר טיעון וחלוקים בדעתם מה סיבת הפרישה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה

רוב הישראלים מאוכזבים מהממשלה, אך לא ישנו הצבעתם
הצבעה בקלפי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

סקר שמתפרסם הערב (מוצ"ש) בתכנית 'פגוש את העיתונות' בערוץ 12, מגלה כי רוב הישראלים לא מרוצים מתפקוד הממשלה, רוב הישראלים מאוכזבים מתפקודה נוכח גל הטרור – 57% מאוכזבים מול 32% שמרוצים. למרות זאת ולמרות האירועים האחרונים 68% מהישראלים לא שינו את עמדתם הפוליטית ויבחרו להצביע בבחירות הבאות לאותה המפלגה. זאת, לעומת 16% שענו כי יישנו את הצבעתם.

 40% חושבים שהממשלה הנוכחית צריכה להמשיך לכהן, לעומת 25% שסבורים שצריך ללכת לבחירות. כמו כן, 27% מאמינים שצריכה לקום ממשלה בראשות בנימין נתניהו ו-7% לא יודעים.

רוב הנשאלים סבורים כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא צריך ללכת להסדר טיעון: 40% מציעים לו להימנע לעומת 25% שדווקא תומכים במהלך. בהמשך נשאלו המשיבים על הטענות הסותרות של מנסור עבאס והליכוד. 42% מהמשיבים מאמינים לעבאס, שטוען כי הצעה מהליכוד להצטרף לקואליציה. זאת לעומת 33% שמאמינים לליכוד שמכחיש. 25% לא יודעים למי להאמין.

כמו כן, 40% מהמשיבים התקשו לענות על השאלה התיאורטית: "למי תצביע אם מפלגות הימין בקואליציה יתמודדו יחד"; 20% הצביעו לנפתלי בנט, 19% הצביעו לגדעון סער ו-15% הצביעו לאביגדור ליברמן.

שאלה נוספת בסקר עסקה בפרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ עידית סילמן. 34% בטוחים שסילמן פרשה ממניעים אידאולוגיים, ו-45% סבורים שמדובר במהלך פוליטי.

את הסקר ערך מנו גבע ממכון 'מדגם' בשיתוף ipanel עבור חדשות 12.

ממשלת בנט לפיד סקר דעת קהל מנו גבע עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד