כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ללא הוכחות

נפתלי בנט מזהיר: מנסור עבאס עלול להירצח

רה"מ בנט אמר בשיחות סגורות עם אישים פוליטיים כי מנסור עבאס נמצא בסכנת חיים והוא עלול להירצח בידי אזרחים ערבים המתנגדים לשותפות בממשלה. בנט לא פירט על מה מבוססת הערכתו והאם יש מודיעין בנושא

נפתלי בנט מזהיר: מנסור עבאס עלול להירצח
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"מנסור עבאס נמצא בסכנת חיים ועלול להירצח". את הדברים הללו אמר באחרונה ראש הממשלה, נפתלי בנט, בשיחות פרטיות עם שני גורמים במערכת הפוליטית, את הדברים פרסם העיתונאי גידי וייץ בעיתון 'הארץ'.

על פי הדיווח, בנט לא פירט על מה מבוססת ההערכה שלו ואם ישנו מידע מודיעיני בנושא, אך אמר כי החשש הוא שערבים אזרחי ישראל, שמתנגדים לשותפות של רע"ם בקואליציה, יושפעו ממה שראש הממשלה הגדיר כ"הסתה" נגד יו"ר המפלגה.

עם הקמת הממשלה ספג עבאס איומים, ובחודשים האחרונים הוא סופג התקפות קשות ברשתות החברתיות. באחרונה, על רקע המתיחות בהר הבית, פנה אליו מנהיג חמאס ברצועת עזה ישירות. "אני רוצה לפנות לחברי רע"ם ולמנסור עבאס", אמר סינוואר בכנס של פעילי הארגון ברצועה והוסיף: "מתן רשת ביטחון לממשלה שפוגעת באל־אקצא היא פשע שאי אפשר למחול עליו.

סינוואר החריף את הטון נגד עבאס כשאמר: "זוהי התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס". כשערבי אומר שהמדינה היא יהודית (כשהוא מתכוון לדברי עבאס שהצהיר בעבר כי "ישראל נולדה כמדינה יהודית ותישאר כזו"), כשערבי אומר שזו אינה מדינת גזע, זוהי שפלות, והשתדלתי למצוא מילה עדינה".

עבאס הצהיר בתגובה למנהיג חמאס כי מפלגת רע"ם איננה חייבת דבר לסינוואר, וכי מה שמנחה אותה הוא טובת אזרחי ישראל הערבים.

ביום רביעי האחרון כינס עבאס מסיבת עיתונאים בשעות הצהרים בכנסת והודיע כי הוא הקפאת החברות בקואליציה מבוטלת, "הגענו למסקנה בסיעת רע"מ ומועצת א שורה לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים, אנחנו מצפים, דורשים ומתנים את קיום השותפות וגם את ההבנות שהגענו אליהם". תוך שהוא דורש מהממשלה לעמוד בהתחייבויות.

"אני רוצה להזכיר שוב, רע״מ נכנסה לקואליציה", אמר יו״ר רע״מ בדבריו, "כדי לקדם את האינטרס של המגזר הערבי, לתת פתרון למצוקות במגזר", הוא ציין כי ההצהרה תוכננה להיות בכפר קאסם אך בוטלה "בגלל האירוע המצער של מות העיתונאית". בנוסף, הוא דרש לחקור את הנושא.

עוד אמר עבאס, "אנחנו מובילים שותפות פוליטית שתתן מענה לאזרחי ישראל. החברה הערבית סובלת עשרות שנים ממצוקות רבות. רע״מ החליטה לקחת יוזמה לשאת באחריות ולקם תהליך של שותפות. יצבנו את המערכת הפוליטית בישראל לאחר כמה מערכות בחירות".

על ההחלטה להקפיא את השותפות בקואליציה אמר עבאס "קיבלנו החלטה על רקע האירועים באל אקצה (הר הבית) והשימוש הלא מידתי נגד מתפללים, הקפאנו את השותפות ניהלו מגעים. וכעת הגענו להבנות שהם לטובת כולם, לא רק החברה הערבית".

בחמאס אם כן נשארו לא מרוצים מהחלטת עבאס, ובחמאס קוראים לציבור הפלסטיני בירושלים ובגדה ולערביי ישראל, להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא ולהכשיל את ניסיונות הפלישה אליו לרגל 'יום הנכבה' אותו מציינים מחר הפלסטינים.

"אלה ניסיונות נואשים שלא יצליחו לקבוע עובדות בשטח, לשנות את העובדות ההיסטוריות באל-אקצא או לחלק את המסגד" נכתב בהודעת ארגון הטרור. גם בתנועת פת"ח ציינו כי המאבק הפלסטיני ימשך עד שתוקם מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

מנסור עבאס נפתלי בנט איומים על חיי ח''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד