ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
לפני סיום תפקידו

הנשיא היוצא שנשבע להרוג סוחרי סמים

נשיא הפיליפינים היוצא, הוביל קמפיין עקוב מדם נגד סחר בסמים במהלך שש שנותיו בשלטון ונשבע להוציא להורג עוד כמה סוחרי סמים בשבועות הקרובים

הנשיא היוצא שנשבע להרוג סוחרי סמים
רודריגו דוטרטה צילום: מתוך הפייסבוק שלו

נשיא הפיליפינים היוצא, רודריגו דוטרטה, אומר כי הוא מתכנן להרוג בין שלושה לחמישה סוחרי סמים נוספים לפני שיפרוש מתפקידו בחודש הבא. דוטרטה הוביל במהלך שש שנותיו כהונתו, מלחמה עקובה מדם נגד סוחרי הסמים ונשבע לסיים לטפל בעוד כמה פושעי סמים בשבועות הקרובים, כך דיווח אתר 'ניוזוויק'.

בנאום מוקלט לאומה הוא אמר: "לפני שאני עוזב, בואו נסיים עם שלושה או חמישה ברוני סמים. אני רוצה להרוג אותם. אני לא רוצה אותם בחיים, אני אומר לעמיתיי לעבודה בממשלה, אנחנו חייבים לטפל בהם, אנחנו צריכים להילחם בהם, וכשאנחנו נלחמים, פשוט להרוג אותם".

לדוטרטה, שהיה ראש עיריית דבאו במשך 22 שנים לפני שהפך לנשיא ב-2016, יש מוניטין של פוליטיקאי נגד סמים. נתוני הסוכנות הפיליפינית לאכיפת סמים הראו כי נכון ל-28 בפברואר השנה, יותר מ-6,000 חשודים נהרגו במסגרת הקמפיין של הנשיא נגד סמים, שמנה 229,868 פעולות משטרתיות ו-331,694 מעצרים.

הנשיא היוצא לא רק נלחם נגד סוחרי סמים, הוא גם הוציא להורג מתנגדי חיסונים, ואיים להזריק להם איברמקטין, תרופה נגד טפילים שנמצאת בשימוש נרחב בבעלי חיים.

הוא הזהיר בשנה שעברה כי מי שיפר את כללי הסגר יירו בו, ואמר כי ייתכן שמנהיגים מקומיים יקבלו הוראה לגבש רשימות של אלה שמסרבים להתחסן. בנאום בטלוויזיה אמר דוטרטה: "אתה בוחר, תתחסן או שאני אכניס אותך לכלא". הוא המשיך: "אבל כל עוד אתה כאן ואתה בן אדם, ויכול לשאת את הנגיף, תתחסן, אחרת, אני אצווה לכל קברניטי הכפר לעשות ספירה של האנשים שמסרבים להתחסן".

הוא הוסיף: "אם לא תתחסן, אזריק לך איברמקטין המיועד לחזירים". בשנת 2020, בנאום בטלוויזיה אמר דוטרטה לצבא לפתוח באש על כל מי ש"גורם לצרות" במהלך הסגר במדינה.

פיליפינים סחר בסמים רודריגו דוטרטה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד