י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המנתח שהפך לנהג מונית

סין: אולץ להסיר איברים חיוניים מחולים חיים

ד"ר אנוור טוהטי, סיני שעובד כיום כנהג מונית בלונדון, סיפר כי הנוהג לקחת איברים של אסירים פוליטיים בסין נמשך, וכי האיברים נמכרים בשוק השחור | על אחד הניתוחים שביצע ולא יוצא לו מהראש, תיאר: "ראיתי שיש דימום, מה שאומר שהלב עדיין שאב דם"

סין: אולץ להסיר איברים חיוניים מחולים חיים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

מנתח לשעבר בסין, טען שהוא נאלץ להסיר את הכבד והכליות של חולה בעודו בחיים. ד"ר אנוור טוהטי מלונדון, סיפר את הדברים על רקע טענות שהנוהג לסחור באיברים של אסירים פוליטיים ממשיך בסין, והם נמכרים בשוק השחור.

המנתח לשעבר, בן ה-58, שהיום עובד כנהג מונית בלונדון, אמר כי ברח ממולדתו מחשש לחייו בעקבות הזוועות שחזה בהן, הוא טען שזה קרה באזור שינג'יאן ב-1995, כך דיווח ה'סאן' הבריטי. לטענתו, הוא ביצע את ההליך לאחר שהבוס שלו שאל אם הוא רוצה לעשות "משהו פראי". ד"ר טוהטי אומר שהוא היה בין אלפי חובשים שנאלצו לפעול בצורה זו בניגוד לרצונם.

ד"ר טוהטי סיפר ל'סאן': "כל כך פחדתי כי חשבתי שהם הולכים לירות בי כי הייתי האויגורי היחיד בצוות, ואף אחד אחר לא היה שם חוץ מהנהג שלנו". לדבריו, הוא שמע קולות של יריות לפני שטיפל בלפחות 10 גופות בטנדר.

לאחר מכן נאמר לו על ידי המנתח הראשי שלו להפנות את תשומת לבו לאדם אחד שנורה, אך נראה שהוא עדיין בחיים. לדבריו, כשניסה לנתח אותו: "הגוף שלו נאבק, אז הנחתי שהוא חי, כי ברור שהוא הרגיש את הכאב וכשחתכתי ראיתי שיש דימום, מה שאומר שהלב עדיין שאב דם".

החובש, שעובד כיום כנהג מונית של חברת 'אובר' בלונדון, אמר שהאירוע "תמיד בראש שלי" ואמר שהוא לא יכול לשכוח אותו. למרות השינוי של החוקים הסיניים ב-2007, אז נטען כי הוציאו את הנוהג מחוץ לחוק, משקיפים בינלאומיים מאמינים שקצירת איברים נמשכת. מחקר אחד העלה, כי 400 השתלות התרחשו בין השנים 2000 ל-2017, כאשר לבבות, ריאות וכבדים נלקחו מאסירים מתים.

סחר באיברים כריתת איברים סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד