י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טבח בסופרמרקט

ניו יורק: גבר לבוש מדים צבאיים פתח בירי; 10 נרצחו

לפחות 10 בני אדם נרצחו בצהריי השבת בידי גבר שפתח בירי בתוך סופרמרקט בבאפלו שבניו יורק | היורה נכנס למקום כשהוא נושא רובה ולובש ציוד בסגנון צבאי או סוג של שריון גוף | הוא נעצר ללא התנגדות

ניו יורק: גבר לבוש מדים צבאיים פתח בירי; 10 נרצחו
אילוסטרציה צילום: pexels

שוב אירוע ירי המוני בארצות הברית: משטרת באפלו שבמדינת ניו יורק מדווחת על אירוע ירי המוני בסופרמרקט בשדרות ג'פרסון בצהריי השבת. בשעה 14:30 (שעון מקומי), נכנס היורה לסופר מרקט כשהוא נושא רובה ולובש ציוד בסגנון צבאי או סוג של שריון גוף עם קסדה לראשו וירה לכל עבר; לפחות עשרה בני אדם נרצחו ועוד כמה נפצעו. היורה נעצר בזירה כשהגופות עודם פזורות מסביב.

החוקרים בודקים אם היורה פעל מאידיאולוגיה של עליונות לבנה גזענית והאם הוא פרסם בעבר פוסטים גזעניים באינטרנט. הסופרמרקט נמצא ברובו בשכונה בה מתגוררים אפרו אמריקאים, צפונית למרכז העיר באפלו. מדובר באזור מגורים ותחנת כיבוי אש שממוקמת בקרבת הסופרמרקט שבו התרחש הפיגוע.

"אנחנו המומים וכואבים מאוד ממעשה האלימות חסר ההיגיון הזה ומחשבותינו ותפילותינו עם הקורבנות ומשפחותיהם", נמסר בהצהרה של דובר הסופרמרקט "אנו מעריכים את התגובה המהירה של רשויות אכיפת החוק המקומיות ומספקים כל המשאבים הזמינים כדי לסייע לרשויות בחקירה המתמשכת".

היורה נלקח למעצר והוכנס לניידת משטרה במקום, לאחר שהורדו ממנו השריון והקסדה הצבאית אותה לבש במהלך הירי. באפלו היא העיר השנייה בגודלה בניו יורק, עם אוכלוסייה של יותר מ-278,000 איש. מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, צייצה בטוויטר לאחר הירי וכתבה: "אני עוקבת מקרוב אחר הירי בחנות בבאפלו. הצענו סיוע לגורמים מקומיים. אם אתה בבאפלו, אנא הימנע מהגעה לאזור ופעל לפי ההנחיות של רשויות אכיפת החוק וגורמים מקומיים".

"זה היה רוע טהור, זה היה פשע שנאה על רקע גזעני", אמר השריף של המחוז, ג'ון גרסיה.

11 מתוך 13 הקורבנות היו שחורים. החמוש החל את מסע הדמים שלו מחוץ לשוק, לפי עדי ראיה, שם ירה בשלושה אנשים ואז נכנס לחנות כדי להמשיך בטבח. מאבטח, שוטר באפלו בדימוס ניסה לירות בחמוש, אך הכדור לא פגע בשל השריון שלו. לאחר מכן, היורה רצח את השוטר לשעבר, שישה קורבנות נוספים נורו למוות בפנים.

כאשר היורה יצא מהסופרמרקט כדי להיכנע לידי השוטרים, הוא הוריד את האפוד, ירד על הברכיים, הניח את ידיו מאחורי הגב, נאזק ונלקח מהמקום על ידי השוטרים כשגופות הקורבנות עודם בשטח לידו.

משטרת ניו יורק אירוע ירי טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד