י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות המלחמה

במסירות נפש יתקיימו הדלקות ל"ג בעומר באוקראינה

למרות המלחמה המשתוללת באוקראינה זה כ-80 יום - כמה משלוחי חב"ד במדינה נערכים לקיים הדלקות לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי בציוניהם של אדמו"רי חב"ד הקבורים במדינה

במסירות נפש יתקיימו הדלקות ל"ג בעומר באוקראינה
ריקודים סביב מדורת ל"ג בעומר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעיירה האדיטש שבאוקראינה, שם טמון מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן זצ"ל "בעל התניא" ובנייעז'ין, שם טמון "האדמו"ר האמצעי" רבי דובער זצ"ל. יתקיימו מדורות ל"ג בעומר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בצל התרחקות הלחימה מהבירה קייב והפסדים בשדה הקרב באזור חרקוב, לצד ריכוז הלחימה בחבל דונבאס, כמה משלוחי חב"ד המשמשים כרבני ערים חזרו למדינה בימים האחרונים. ביניהם הרב נחום ערנטריי, רבה של ז'פרוז'יה. כזכור העיר עלתה לכותרות לאחר שצבא רוסיה כבש תחנת הכוח הגדולה בסמוך לעיר.

בעוד שהרב ערנטרוי, יחד עם רבה של האדיטש ושליח חב"ד הרב שניאור זלמן דייטש, יקיימו הדלקה בהאדיטש - שלוחי חב"ד בקייב נערכים להגיע לנייעז'ין הקרובה יותר לבירה האוקראינית.

גם בדנייפרו, בהנהגתו של השליח הראשי ורבה של העיר, הרב שמואל קמינצקי, יקיימו הדלקה גדולה ליהודים הרבים שנותרו בעיר. דנייפרו, למרות היותה מהערים הגדולות והמרכזיות באוקראינה, לא נפגעה כמעט במלחמה באורח נס. בעיר נמצא מרכז היהודי הגדול בעולם, "מנורה", שבו מקיים הרב קמינצקי בית כנסת שוקק חיים לצד פעילות ענפה אחרת.

מלחמת אוקראינה רוסיה קהילה יהודית הדלקה בציבור ל"ג בעומר שלוחי חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד