כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כפול מאשתקד

קרוב ל-1,000 תקריות אנטישמיות באוסטריה בשנת 2021

ארגון הקהילות היהודיות של וינה פרסם כי ישנה עלייה של 65% בתקריות אנטישמיות בהשוואה לשנת 2020. רובן המכריע היו 'התנהגות פוגענית' באופן אישי או מקוון, השיעור הגדול ביותר של העבריינים מגיע מהימין הקיצוני

קרוב ל-1,000 תקריות אנטישמיות באוסטריה בשנת 2021
שוטרים בוינה צילום: ארכיון בחדרי חרדים

תקריות אנטישמיות הגיעו לשיא באוסטריה בשנה שעברה, כך לפי דו"ח של הקהילות היהודיות באוסטריה.

הסטטיסטיקה, שנערכה על ידי הקהילה היהודית של וינה, תיעדה 965 אירועים בשנת 2021 - המספר הגבוה ביותר מאז החל הארגון לתעד אותם לפני 20 שנה. עלייה של 65% לעומת השנה שקדמה לה, אז נרשמו 585 אירועים.

"האתגר של עליית התקריות האנטישמיות הוא תופעה עולמית ואנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם כל תחומי החברה כדי להילחם בעלייה בתקריות אנטישמיות", אמר אוסקר דויטש, נשיא הקהילה היהודית של וינה לסוכנות הידיעות AP.

בין התקריות שדווחו ב-2021 במדינה המונה 8.9 מיליון איש, רובן, כ-60% היו דיווחים של "התנהגות פוגענית", כולל הודעות אישיות שאנשים קיבלו ברשתות החברתיות. הקטגוריה הבאה בגודלה, שהיוותה 27% מסך התקריות, הייתה פרסום פוסטים המכילים מסרים אנטישמיים וסטריאוטיפים. כ-1% מסך האירועים כללו תקיפות או ניסיונות תקיפה, 2.5% כללו איומים, ו-10% כללו נזק כספי.

את השיעור הגדול ביותר של התקריות - 461, ניתן לייחס לאנשים התומכים בתנועות ימין, ימין קיצוני וניאו-נאצי. כ-15% הגיעו מאנשי שמאל, ו-11% הגיעו ממוסלמים. רוב התקריות שנכללו בדו"ח כללו צורות מוכרות ארוכות של אנטישמיות, כמו הכחשת שואה, הערות הקשורות לישראל ותיאוריות קונספירציה אנטישמיות.

אנטישמיות הקשורה לקורונה כמו השוואת הטיפול באנשים שסירבו להתחסן או לחבוש מסכה לזה של יהודים תחת הנאצים - היוותה 28% מכלל התקריות שתועדו ב-2021.

אנטישמיות באוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד