כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד מהלוויה הממלכתית

אחרי מות: זהו נשיא איחוד האמירויות החדש

המועצה העליונה הפדרלית בחרה בשבת פה אחד בשייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן לנשיא איחוד האמירויות הערביות. לאחר מותו של הנשיא השייח' ח'ליפה בן זאיד שהיה בן 73 במותו

אחרי מות: זהו נשיא איחוד האמירויות החדש
מוחמד בן זאיד צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות

המועצה העליונה הפדרלית קיימה ביום שבת פגישה בארמון אל-מוסריף באבו דאבי, בראשות שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן הנשיא, ראש הממשלה והשליט של דובאי. בפגישה השתתף שיח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן, כל מנהיגי האמירויות השתתפו גם הם. ד"ר שייח' סולטן בן מוחמד אל קאסימי, חבר המועצה העליונה ושליט שרג'ה. שייח' הומאיד בן ראשיד אל נואימי, חבר המועצה העליונה ושליט אג'מן. שייח' חמד בן מוחמד אל שרקי, חבר המועצה העליונה ושליט פוג'ירה. שייח' סעוד בן רשיד אל מואלה, חבר המועצה העליונה ושליט אום אל קיואין. שייח' סעוד בן סאקר אל קאסימי, חבר המועצה העליונה ושליט ראס אל-חיימה.

בהודעה שפרסם המשרד לענייני נשיאות נאמר כי על פי סעיף 51 לחוקה, שיח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן נבחר פה אחד כנשיא איחוד האמירויות לרשת את השיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן המנוח. "חברי המועצה העליונה ושליטי האמירויות אישרו את רצונם להמשיך ליישם את הערכים והעקרונות האותנטיים שנקבעו על ידי המנוח, שייח' חליפה, בעקבות האב המייסד, השייח' זייד בן סולטן אל-נהיאן המנוח. אלה איחדו את מעמדה של איחוד האמירויות הן ברמה האזורית והן ברמה העולמית".

מוחמד בן זאיד. צילום: סוכנות הידיעות איחוד האמירויות.

עוד נאמר: "המועצה הפדרלית העליונה הביעה את ביטחונה המלא שאנשי איחוד האמירויות יישארו, כפי שרצו המייסדים, שומרים נאמנים של האיחוד והישגיו בכל הרמות".

השייח' מוחמד בן זאיד הביע את הערכתו על האמון היקר שנתנו בו אחיו. בהודעה מטעמו נאמר: "הוד מעלתם חברי המועצה העליונה ושליטי האמירויות, בתפילה לקל הכול יכול להדריך ולעזור לשאת באחריות האמון הגדול הזה לשרת את ארצו ואת עמו".

כזכור איחוד האמירויות הכריזה על 40 ימי אבל עקב מותו של הנשיא השייח' ח'ליפה בן זאיד, בן 73 במותו. השייח' ח'ליפה בן זאיד, כיהן במשרה מאז 2004. בשנים האחרונות היה יותר בתפקיד סמלי אחרי שעבר שבץ מוחי ומי שניהל ומנהל את המדינה בפועל הוא יורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד. שכאמור מונה אתמול רשמית למנהיג. בינואר 2014, חליפה לקה בשבץ מוחי, אך מצבו היה יציב. מאז הוא היה בפרופיל נמוך יותר בענייני המדינה אך שמר על סמכויות נשיאותיות טקסיות. אחיו למחצה מוחמד בן זאיד אל נהיאן, ניהל מאז את ענייני המדינה וקבלת ההחלטות היומיומית של אמירות אבו דאבי.

איחוד האמירויות נשיא מוחמד בן זאיד ח'ליפה בן זאיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד