י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צונאמי בטבריה

רוחות עזות בטיילת בטבריה: אוהלים התעופפו באוויר

צפו: סופה שהתחוללה במהלך הלילה בכינרת גרמה לנזקים עצומים, עצים קרסו ומסעדות הוצפו. הטיילת היפהפייה נהרסה תוך שעות. בחלק מהחופים אוהלים התעופפו והנופשים פונו מחשש לסיכון חייהם

רוחות עזות בטיילת בטבריה: אוהלים התעופפו באוויר
הסופה בטבריה צילום: צילום מסך

רוחות עזות נשבו במוצאי שבת בכינרת וגרמו לנזקים בטיילת ובחלק מהחופים. יו"ר הוועדה הממונה בעיריית טבריה, בועז יוסף, אמר ל-Ynet כי החל לקבל את הדיווחים על הסופה, בערך בחצות, והיא נמשכה כמה שעות. "נזקי הסופה הרסניים מדובר ברוחות מזרחיות בעוצמה נדירה. הנזקים הכבדים נגרמו בגלל המפלס הגבוה של הכינרת, כשהמפלס לא גבוה הנזקים הם רגילים, אבל השנה - בגלל הגלים החזקים הנזקים הם חסרי תקדים. לדעתי כל החופים המערביים בכינרת נפגעו".

לדבריו, "הרוח המזרחית גרמה לגלים להתנפץ על הטיילת ועל כל רצועת החוף, נהיה לי שחור בעיניים כשראיתי את הנזקים. זה נראה כאילו לקוח מסרטי אימה בארצות הברית. לא האמנתי שהטיילת היפהפייה של טבריה יכולה להיהרס תוך שעות ספורות".

באתר Ynet דווח, כי בחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת החליטו לפנות את הנופשים בחלק מהחופים הסמוכים, ולא פתחו אותם הבוקר כדי לאמוד את הנזק. בחדר הבקרה מסרו כי למרות האזהרות על הרוחות העזות, רבים מהנופשים נותרו לליל קמפינג נוסף, וציוד רב כמו אוהלים התעופף באוויר, לצד נפילה של ענפים וכמה עצים.

טיילת טבריה סופה כנרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד