י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"החסידים בברוקלין"

הצעיר שביצע את הטבח הנוראי כתב על היהודים דברים מבחילים

היורה שטבח בעשרה אנשים בבאפלו ניו יורק ביום שבת, שנא יהודים וכתב על יהודי לייקווד וטומס ריבר דברים נוראיים | לפני הירי ההמוני, ג'נדרון פרסם פוסט על שנאתו למהגרים ולמיעוטים, כולל יהודים, וביקש לשלוח את היהודים לגיהינום | ג'נדרון, בן ה-18, צילם ושידר ברשת את הטבח

הצעיר שביצע את הטבח הנוראי כתב על היהודים דברים מבחילים
הרוצח מובל למעצר צילום: מתוך הסרטון

אמריקה מזועזעת: גבר אנטישמי בעל עליונות לבנה יצא למסע הרג רצחני בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק, בשבת. מסע ההרג עלה בחייהם של 10 אזרחים ופצע רבים אחרים.

הרשויות אמרו שהוא עשה זאת ממניעים "קיצוניים אלימים גזעניים". החשוד, שנלקח למעצר, זוהה לאחר מכן כצעיר בשם פייטון ג'נדרון, מקונקלין, מניו יורק.

לפני הירי ההמוני, ג'נדרון פרסם פוסט על שנאתו למהגרים ולמיעוטים, כולל יהודים. ובחלק אחד של הפוסט שלו, ג'נדרון פרסם אזכור של יהודים בלייקווד, טומס ריבר ואזורים אחרים. "הפעילות החסידית בברוקלין, בג'רזי סיטי, בלומינגבורג, בלייקווד ובטומס ריבר היא מצערת, וניסיונות של קהילות מקומיות להילחם בחזרה נתקלים בקביעות בטענות שהמקומיים הם אנטישמיים". הוא כתב.

ג'נדרון, בעל עליונות לבנה, גזען ואנטישמי, המשיך להשתמש באותן טענות שהועלו על ידי כמה מקומיים נגד קהילות יהודיות בלייקווד, טומס ריבר ומחוצה לה. ההתלהמות של רוצח ההמונים, בעל העליונות הלבנה, מחליאות, והן דומות להחריד לטענות שהועלו באינטרנט ובפגישות פומביות של תושבים בקהילות הסובבות את לייקווד שמציירים את כל היהודים כשקרנים, גנבים וכאלה שמבקשים להרוס קהילות מקומיות.

בחלק אחר של הפוסט שלו, ג'נדרון התייחס גם לכל שאר היהודים וכתב: "אני מאחל לכל היהודים גהינום, תחזרו לגיהנום מאיפה שבאתם".

יצויין, כי שאר הדברים שכתב ג'נדרון כנגד היהודים, אינם ראויים לעלות על הכתב, ובכדי לשמור על נפש קוראנו, נמנענו מלהביאם מחמת השפה הבוטה והמחליאה.

לפי החשד, פייטון ג'נדרון, בן ה-18, הקליט במצלמה שהוצמדה לקסדה שלו ושידר ל-Twitch את מסע ההרג הנוראי בו נרצחו כאמור 10 אנשים, בהתקפה על רקע גזעני בשוק פרנדלי בטופס, כך נמסר מהמשטרה והדיווחים. כאן ב'בחדרי' נמנענו מלהביא את המראות המזעזעים.

מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, זעמה על הרשתות החברתיות שאפשרו את שידור הירי ההמוני בשידור חי בסופרמרקט.

הרוצח פותח במסע ההרג

בתקשורת המקומית דווח, כי בעבר הוא איים לירות בחבריו ללימודים בתיכון, אך למרות זאת הצליח לרכוש שלושה כלי נשק באופן חוקי, ג'נדרון, בן ה-18, נשלח בשנה שעברה על ידי המשטרה לבדיקה בבריאות הנפש. על קנה הרובה החצי אוטומטי ששימש לביצוע הטבח היה מצוייר מספר 14, כך אמרו גורמים רשמיים לתקשורת המקומית.

לפי הדיווח, המספר מתייחס להצהרה בת 14 מילים המיוחסת לארגון טרור בעל עליונות לבנה. "עלינו להבטיח את קיומו של עמנו ועתיד לאנשים לבנים", כפי שכתב היורה בעבר.

רצח מחריד יהודים חרדים אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד